Понедельник, 29.04.2024, 11:11
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: Конструювання виробів з кількох деталей об’ємної форми.
План конспект уроку.
Тема: Конструювання виробів з кількох деталей об’ємної форми.
 
Мета: Навчальна:  Ознайомити учнів з основними відомостями про конструювання та виробами, що складаються з кількох деталей об’ємної форми.
  Виховна: Виховувати працелюбність, культуру праці
Розвиваюча: Розвивати просторове мислення і уяву.
 
Об’єкт праці: рамка
 
Дидактичні засоби: моделі різних виробів, техкарта та креслення рамки, рамка.
 
Інструменти та матеріали: верстак, креслярські інструменти.
 
Тип уроку: комбінований з елементами бесіди.
 
 
План:
1.     Організаційна частина .............................................. 2 – 3 хв.
2.     Повідомлення теми, мети, завдань ................................ 3 хв.
3.     Перевірка раніше вивченого матеріалу....................5 – 8 хв.
4.     Викладення нового матеріалу ...............................12 – 15 хв.
5.     Закріплення нового матеріалу ...................................... 5  хв.
6.     Практична робота............................................................50 хв.
7.     Підведення підсумків ......................................................4 хв.
8.     Домашнє завдання..................................................... 2 – 3 хв.
Хід уроку:
1.Організаційна частина.
Привітання з класом. Перевірка присутніх та їх готовність до уроку. Створення робочої атмосфери, перевірка робочих місць. Зосередження учнів на роботі яку плануємо провести.
2.Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
     Тема: (записується на дошці) Конструювання виробів з кількох деталей об’ємної форми.
       Мета: Ознайомити учнів з основними відомостями про конструювання деталей.
     3. Перевірка раніше вивченого матеріалу.
1. Що таке датчик, сприймальний механізм?
2. Назвіть види і застосування командних датчиків.
3. Поясніть будову і принцип дії вимірювальних датчиків температури і рівня рідини.
4. Назвіть основні частини автоматичної системи керування.
5. Розкрийте суть стабілізуючої, програмної і слідкуючої автоматичних систем.
6. У чому відмінність систем із розімкненим і замкненим колом впливу?
5) Розкрийте поняття взаємозамінності, її значення?
 
4. Викладення нового матеріалу.
        
Отже, зараз ми розглянемо основні відомості про онструювання.
Конструювання – це складова частина процесу проектування. Воно включає в себе такі етапи:
1.     Ознайомлення з призначенням виробу і будовою подібних конструкцій, які вже існують.
2.     Визначення загальної конструкції виробу.
3.     Підбір матеріалу, з якого будуть виготовлятись окремі деталі і виріб у цілому.
4.     Розрахунок розмірів деталей, креслення загального вигляду виробу, деталювання (конструктивна розробка кожної деталі). При цьому на робочому кресленні вказують розміри кожної деталі, параметри шорсткості, допуски технологічні вимоги тощо.
5.     Проведення контрольно-перевірних розрахунків.
Основним матеріалом для виготовлення столярних виробів є деревина. Деревина як конструкційний матеріал має ряд специфічних якостей. Це необхідно враховувати при конструюванні виробів.
Деталі виробів із деревини необхідно конструювати так, щоб неминучі зміни розмірів і форми (короблення) були найменшими. Цього можна досягти шляхом виготовлення деталей не з одного куска деревини, а з кількох дрібних частин, підібраних за напрямком річних шарів і з’єднаних за допомогою клею. При склеюванні деталей по ширині однойменні пласти, наприклад заболонні, мають бути спрямовані в протилежні сторони, а однойменні кромки – одна до одної. При склеюванні деталей по товщині однойменні кромки мають бути направлені в різні сторони.
Для забезпечення необхідної міцності виробів напрям волокон річних шарів в деталях повинен співпадати з напрямком дії зовнішніх сил або бути перпендикулярним до напрямку згинаючих зусиль.
Елементи з’єднань деталей у виробах потрібно конструювати так, щоб вони працювали під дією навантажень у найбільш вигідних умовах. Так, щоб зменшити ймовірність розчеплення деревини у вушках, їх щічки запилюють в напрямі, перпендикулярному до річних шарів, а не вздовж волокон; в шипах річні шари мають бути спрямовані вздовж, а не впоперек шипа.
При конструюванні виробів слід враховувати, що вони повинні мати раціональні форму і розміри, відповідати технічним, санітарно-гігієнічним і естетичним вимогам.
Конструкції деталей і їх з’єднань мають бути такими, щоб їх можна було обробляти існуючими інструментами при найменших затратах праці і матеріалів.
Столярні вироби складаються з обмеженої кількості конструкційних елементів, які повторюються в різних варіантах. Такими елементами є брусок, рамка, щит і коробка.
Брусок – найпростіший конструкційний елемент товщиною до 100 мм і шириною, не більшою подвійної товщини. Він може бути виготовлений з масивної деревини або склеєний по ширині чи товщині з тонких рейок, листів фанери, шпону.
Рамка – конструкційний елемент, утворений з 4-х брусків, зв’язаних між собою столярним з’єднанням. Бруски рамок можуть мати прямокутний або профільний поперечний переріз. Дуже часто рамки всередині заповнюють фільонками (щитками) або склом.
Щити в столярно-меблевому виробництві використовують частіше всього для виготовлення коробок., а також для заповнення прорізів у рамках і коробках. Щити бувають дощаті (масивні), пустотілі і клеєні.
Дощаті або масивні щити виготовляють з окремих брусків-ділянок. Щоб зменшити короблення, щити додатково зміцнюють на торцях наконечниками або врізними рейками.
 Пустотілі щити – це плоскі рамки, які обклеюють з обох боків обклеєною фанерою. Простір між ними заповнюють смужками фанери, ДСП, які ставлять на ребро.
Клеєні щити виготовляють з дощатих щитів так, щоб їх волокна розміщувались взаємно перпендикулярно. Клеєні щити покривають шпоном або фанерою. Такий щит називають столярною плитою.
Коробки складають з 4-х стінок і з’єднують в кутах шипами або металевими скріпами. Складні коробки мають проміжні деталі: перегородки, полиці тощо.
Тепер розглянемо, як правильно треба організовувати робоче місце і працю.
У навчальних майстернях обробку деревини проводять на спеціально організованих місцях. Робочий одяг добирають відповідно до вимог організації безпеки праці і робочої гігієни. Заготовки та інструмент на робочому місці розміщують в зоні витягнутої руки. На ефективність роботи впливає зручна робоча поза, чіткість рухів. Важливе значення має темп роботи. Оптимальний темп роботи можна забезпечити перш за все раціональним чергуванням робочих рухів і мікропауз, умілим розчленуванням трудових операцій.
5. Закріплення нового матеріалу                                                                
1.     Отже, хто запам’ятав, що таке конструювання?
2.     Які етапи включає в себе конструювання?
3.     З яких конструкційних елементів складаються столярні вироби?
4.     Що треба робити для правильної організації робочого місця і праці?
6. Практична робота                                                                  
Сьогодні на уроці ми з вами розпочнемо виготовляти новий виріб – рамку. Я роздам вам креслення рамки, кожен перемалює його в робочий зошит. Потім розглянемо послідовність її виготовлення.
Рамка складається з 4-х брусків, з’єднаних між собою в прямокутник. Бруски з’єднують між собою шипами, у нашому випадку «на вус».
При запилюванні вушок розмічальну риску залишають на стінках вушок. Складають рамки на клею в струбцинах. Клей наносять пензлем.
Після висихання клею кромки рамок зачищають струганням або шліфуванням.
 Сьогодні на занятті кожен з вас повинен розпочати роботу над своєю рамкою. Нагадую, що коли отримаєте інструмент, ви повинні правильно організувати своє робоче місце. Справа від себе ви розташовуєте той інструмент, який берете правою рукою, а в лівому куті той, який берете лівою рукою.
7. Підведення підсумків уроку                                                             .
   Аналізую об’єм роботи, виконаний на уроці кожним учнем, вказую на типові помилки.
Отже, сьогодні ми познайомились з основними відомостями про конструювання та виробами, що складаються з кількох деталей об’ємної форми, а також розглянули, як правильно треба організовувати робоче місце та працю.
 А також розпочали виготовляти рамку.
8. Завдання для виконання вдома.                                                    
         Вдома ви повторите матеріал, який записали у робочих зошитах.
9. прибирання робочих місць                                                             
Кожний учень прибирає своє робоче місце, чергові – майстерню.
 
Все, урок закінчено, до побачення.
 
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
Просмотров: 3778 | Рейтинг: 4.0/1
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz