Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0
|
Каталог статей
Тема: Конструювання виробів з кількох деталей об’ємної форми.
План конспект уроку.
Тема: Конструювання виробів з кількох
деталей об’ємної форми.
Мета: Навчальна: Ознайомити учнів з основними відомостями про
конструювання та виробами, що складаються з кількох деталей об’ємної форми.
Виховна: Виховувати
працелюбність, культуру праці
Розвиваюча: Розвивати просторове мислення і уяву.
Об’єкт праці: рамка
Дидактичні засоби: моделі різних виробів,
техкарта та креслення рамки, рамка.
Інструменти та матеріали: верстак, креслярські
інструменти.
Тип уроку: комбінований з елементами
бесіди.
План:
1.
Організаційна частина
.............................................. 2 – 3 хв.
2.
Повідомлення теми, мети,
завдань ................................ 3 хв.
3.
Перевірка раніше вивченого
матеріалу....................5 – 8 хв.
4.
Викладення нового матеріалу
...............................12 – 15 хв.
5.
Закріплення нового матеріалу
...................................... 5
хв.
6.
Практична
робота............................................................50 хв.
7.
Підведення підсумків
......................................................4 хв.
8.
Домашнє
завдання..................................................... 2 – 3 хв.
|
Хід уроку:
1.Організаційна частина.
Привітання
з класом. Перевірка присутніх та їх готовність до уроку. Створення робочої
атмосфери, перевірка робочих місць. Зосередження учнів на роботі яку плануємо
провести.
2.Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація
навчальної діяльності.
Тема: (записується на дошці) Конструювання виробів з кількох
деталей об’ємної форми.
Мета:
Ознайомити учнів з основними відомостями про конструювання деталей.
3. Перевірка раніше вивченого матеріалу.
1. Що таке датчик, сприймальний механізм?
2. Назвіть види і застосування командних датчиків.
3. Поясніть будову і принцип дії вимірювальних датчиків
температури і рівня рідини.
4. Назвіть основні частини автоматичної системи
керування.
5. Розкрийте суть стабілізуючої, програмної і
слідкуючої автоматичних систем.
6. У чому відмінність систем із розімкненим і
замкненим колом впливу?
5) Розкрийте поняття взаємозамінності, її
значення?
4.
Викладення нового матеріалу.
Отже, зараз ми розглянемо основні відомості про
онструювання.
Конструювання – це складова частина процесу
проектування. Воно включає в себе такі етапи:
1. Ознайомлення з
призначенням виробу і будовою подібних конструкцій, які вже існують.
2. Визначення загальної
конструкції виробу.
3. Підбір матеріалу, з якого
будуть виготовлятись окремі деталі і виріб у цілому.
4. Розрахунок розмірів
деталей, креслення загального вигляду виробу, деталювання (конструктивна
розробка кожної деталі). При цьому на робочому кресленні вказують розміри
кожної деталі, параметри шорсткості, допуски технологічні вимоги тощо.
5. Проведення
контрольно-перевірних розрахунків.
Основним матеріалом для виготовлення столярних
виробів є деревина. Деревина як конструкційний матеріал має ряд специфічних
якостей. Це необхідно враховувати при конструюванні виробів.
Деталі виробів із деревини необхідно конструювати
так, щоб неминучі зміни розмірів і форми (короблення) були найменшими. Цього
можна досягти шляхом виготовлення деталей не з одного куска деревини, а з
кількох дрібних частин, підібраних за напрямком річних шарів і з’єднаних за
допомогою клею. При склеюванні деталей по ширині однойменні пласти, наприклад
заболонні, мають бути спрямовані в протилежні сторони, а однойменні кромки –
одна до одної. При склеюванні деталей по товщині однойменні кромки мають бути
направлені в різні сторони.
Для забезпечення необхідної міцності виробів
напрям волокон річних шарів в деталях повинен співпадати з напрямком дії
зовнішніх сил або бути перпендикулярним до напрямку згинаючих зусиль.
Елементи з’єднань деталей у виробах потрібно
конструювати так, щоб вони працювали під дією навантажень у найбільш вигідних
умовах. Так, щоб зменшити ймовірність розчеплення деревини у вушках, їх щічки
запилюють в напрямі, перпендикулярному до річних шарів, а не вздовж волокон; в
шипах річні шари мають бути спрямовані вздовж, а не впоперек шипа.
При конструюванні виробів слід враховувати, що
вони повинні мати раціональні форму і розміри, відповідати технічним,
санітарно-гігієнічним і естетичним вимогам.
Конструкції деталей і їх з’єднань мають бути
такими, щоб їх можна було обробляти існуючими інструментами при найменших
затратах праці і матеріалів.
Столярні вироби складаються з обмеженої кількості
конструкційних елементів, які повторюються в різних варіантах. Такими
елементами є брусок, рамка, щит і коробка.
Брусок – найпростіший конструкційний елемент
товщиною до 100 мм
і шириною, не більшою подвійної товщини. Він може бути виготовлений з масивної
деревини або склеєний по ширині чи товщині з тонких рейок, листів фанери,
шпону.
Рамка – конструкційний елемент, утворений з 4-х
брусків, зв’язаних між собою столярним з’єднанням. Бруски рамок можуть мати прямокутний
або профільний поперечний переріз. Дуже часто рамки всередині заповнюють
фільонками (щитками) або склом.
Щити в столярно-меблевому виробництві
використовують частіше всього для виготовлення коробок., а також для заповнення
прорізів у рамках і коробках. Щити бувають дощаті (масивні), пустотілі і
клеєні.
Дощаті або масивні щити виготовляють з окремих
брусків-ділянок. Щоб зменшити короблення, щити додатково зміцнюють на торцях
наконечниками або врізними рейками.
Пустотілі
щити – це плоскі рамки, які обклеюють з обох боків обклеєною фанерою. Простір
між ними заповнюють смужками фанери, ДСП, які ставлять на ребро.
Клеєні щити виготовляють з дощатих щитів так, щоб
їх волокна розміщувались взаємно перпендикулярно. Клеєні щити покривають шпоном
або фанерою. Такий щит називають столярною плитою.
Коробки складають з 4-х стінок і з’єднують в кутах
шипами або металевими скріпами. Складні коробки мають проміжні деталі:
перегородки, полиці тощо.
Тепер розглянемо, як правильно треба
організовувати робоче місце і працю.
У навчальних майстернях обробку деревини проводять
на спеціально організованих місцях. Робочий одяг добирають відповідно до вимог
організації безпеки праці і робочої гігієни. Заготовки та інструмент на
робочому місці розміщують в зоні витягнутої руки. На ефективність роботи
впливає зручна робоча поза, чіткість рухів. Важливе значення має темп роботи.
Оптимальний темп роботи можна забезпечити перш за все раціональним чергуванням
робочих рухів і мікропауз, умілим розчленуванням трудових операцій.
5. Закріплення нового матеріалу
1. Отже, хто запам’ятав, що
таке конструювання?
2. Які етапи включає в себе
конструювання?
3. З яких конструкційних
елементів складаються столярні вироби?
4. Що треба робити для
правильної організації робочого місця і праці?
6. Практична робота
Сьогодні на уроці ми з вами
розпочнемо виготовляти новий виріб – рамку. Я роздам вам креслення рамки, кожен
перемалює його в робочий зошит. Потім розглянемо послідовність її виготовлення.
Рамка складається з 4-х брусків,
з’єднаних між собою в прямокутник. Бруски з’єднують між собою шипами, у нашому
випадку «на вус».
При запилюванні вушок розмічальну
риску залишають на стінках вушок. Складають рамки на клею в струбцинах. Клей
наносять пензлем.
Після висихання клею кромки рамок
зачищають струганням або шліфуванням.
Сьогодні на занятті кожен з вас повинен розпочати роботу
над своєю рамкою. Нагадую, що коли отримаєте інструмент, ви повинні правильно
організувати своє робоче місце. Справа від себе ви розташовуєте той інструмент,
який берете правою рукою, а в лівому куті той, який берете лівою рукою.
7. Підведення підсумків уроку .
Аналізую
об’єм роботи, виконаний на уроці кожним учнем, вказую на типові помилки.
Отже, сьогодні ми познайомились з основними відомостями про конструювання
та виробами, що складаються з кількох деталей об’ємної форми, а також
розглянули, як правильно треба організовувати робоче місце та працю.
А також
розпочали виготовляти рамку.
8. Завдання для виконання вдома.
Вдома ви повторите
матеріал, який записали у робочих зошитах.
9. прибирання робочих місць
Кожний
учень прибирає своє робоче місце, чергові – майстерню.
Все,
урок закінчено, до побачення.
|
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
|
Просмотров: 3778
| Рейтинг: 4.0/1 |
|
|