Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0
|
Каталог статей
Тема: вимірювальні та креслярські інструменти
Клас: 5
Тема: вимірювальні та креслярські інструменти
Мета: навчальна:
сформувати уявлення про призначення та будову
вимірювальних інструментів. Прийоми, розмічання за шаблоном. Відомості
про припуски на обробку.
Виховна: виховувати старанність і культуру праці
учнів.
Розвиваюча: пізнавальний інтерес та логічне
мислення.
Об’єкт праці: вимірювальні та креслярські інструменти.
Дидактичні засоби: плакати та креслярські інструменти.
Інструменти та матеріали: олівець, метр, кутник, рейсмус, малка, єрунок і
рулетка.
Тип уроку: комбінований з елементами бесіди.
План уроку
1. Організаційна частина 2хв.
2. Актуалізація знань учнів 5хв.
3. Повідомлення теми, мети,
завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів 2
хв.
4. Викладення нового матеріалу 20хв.
5. Закріплення нового
матеріалу 10хв.
6. Підведення підсумків
уроку 3хв.
7. Завдання для виконання
вдома 2хв.
1) Організаційна частина 2хв.
Привітання з класом, ознайомлення
з учнями, перевірка їх наявності на уроці за журналом, концентрація уваги
учнів, перевірка готовності учнів до уроку. Створення позитивної, емоційної
атмосфери.
2) Актуалізація знань учнів 5хв.
1. З чого складається лобзик?
2. Як потрібно правильно
закріпляти пилочку?
3. Які ви знаєте допоміжні засоби
при пилянні лобзиком?
4. Які ви знаєте види фанери?
3) Повідомлення теми і мети уроку, мотивація
навчальної діяльності учнів 2хв.
Тема уроку: (записується на
дошці). Вимірювальні та креслярські інструменти.
Мета: ознайомитись з будовою та
призначенням креслярськими інструментами. Розглянемо прийоми розмічання
заготовки.
4) Викладення нового матеріалу 20хв.
Методи: пояснення з елементами
бесіди, спостереження.
Основні поняття: розмічання, ціна
поділки шкали, поділка, шкала.
План уроку
1. Основні етапи розмічання
та його види.
2. Шкала та поділки шкали.
3. Допоміжні інструменти при
розмічанні.
4. Шаблони та їх
застосування.
Розмічання – нанесення на
заготовку точок і ліній, які показують контури поверхонь, що підлягають
обробці, а також допоміжних ліній і центрів отворів майбутнього виробу.
Розмічання – одна з важливих і
трудомістких операцій, від виконання якої багато в чому залежить не тільки
якість виробу, а і витрачені матеріали.
Методи вимірювання
характеризуються застосуваннями засобами вимірювання та прийомам використання
їх.
Розрізняють методи вимірювання
абсолютні, або безпосередні, коли визначають значення всієї вимірювальної
величини безпосередньо за показами вимірювального засобу, і відносні, або
порівняльні, що ґрунтуються на порівнянні вимірювальної величини з певною
величиною – еталоном.
Розрізняють такі основні
експлуатаційні показники засобів вимірювання.
Шкала призначена для відліку
показів вимірювального засобу; має низку відміток (штрихів, точок), що
відповідають певним значення вимірювальної величини.
Поділка шкали – відстань між
осями поряд розташованих штрихів.
Ціна поділки шкали – значення
вимірювальної величини, що відповідає одній поділці шкали.
Найпростіші вимірювальні і
розмічальні інструменти застосовують у столярному виробництві для контролю
лінійних розмірів, кутових величин, правильності поверхні, для розмічання
заготовок. До найпростіших інструментів для контролю лінійних розмірів
відносять: лінійки, метри, рулетки, кутники, єрунок, малка, висок, рейсмус.
Метр має 10 ланок загальної
довжини 1000 мм.
Складний метр має змогу вимірювати матеріали, заготовки, готові вироби з
точність до 0,5 мм.
Рулетки складається з сталевої
або полотняної стрічки, що намотується в ручну або за допомогою ручки на
стержень. Точність вимірювання рулеткою становить від 0,5 до 1 мм.
Кутник складається з колоди і
пера, скріплених між собою під кутом 90˚ прямим наскрізним шипом на клею або
заклепкою.
Єрунок призначений для розмічання
й вимірювання кутів 45˚ і 135˚. Він складається з колоди і пера, скріплених
разом під кутом 45˚.
Малка призначена для вимірювання
кутів за зразком і перенесення їх на заготовки – деталі. Вона складається з
колоди прямокутної призматичної форми і пера, яке вставлене в проріз і
скріплене колодою шарнірним болтом і барабан-гайкою.
Висок складається з металевої
конусоподібної гирки, підвішеної до суканого льняного шнура, який намотується
на котушку.
Рейсмус призначений для нанесення
рисок, паралельних одному з боків бруса, деталі. Він має колоду з двома
круглими отворами що є напрямними для двох брусків – стержнів, які вільно
пересуваються в них. На кінці бруска з одного боку є металеві шпильки (голки),
якими наносять риски.
Шаблон – розмічальний інструмент,
що має дійсний розмір і форму. Розмі
й треба зняти із заготовки в
процесі обробки, що має розмір виробу передбачені кресленням. Припуск на
обробку для деревини становить від 0,5 до 1 мм.
5) Закріплення нового матеріалу а) бесіда 10хв.
1. Яким інструментом вимірюють
деталі?
2. З яких складових частини
складається кутник?
3. Який процес ми називаємо
розмічанням?
4. Пояснити, що ми називаємо
припуском на обробку.
б) виконання вправ на розмічання,
знаходження ціни поділки шкали
Метод проведення: фронтальна,
індивідуальна.
Розгляд інструментів для
креслення та визначання їх частин.
6) Підведення підсумків уроку 2хв.
Таким чином сьогодні на уроці ми
ознайомились з процесом розмічання, та інструментами для виконання цих
процесів. На наступному уроці ми продовжимо вивчати процес розмічання, а саме
перейдемо до практичного використання процесу розмічання.
7) Завдання для виконання вдома 2хв.
Вдома ви повторюєте матеріал за
конспектом і підручником, на наступний урок мати обов’язково олівець, лінійку
та спецодяг.
|
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
|
Просмотров: 6203
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|