Понедельник, 29.04.2024, 13:35
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: вимірювальні та креслярські інструменти
Клас: 5
 
Тема: вимірювальні та креслярські інструменти
 
Мета: навчальна: сформувати уявлення про призначення та будову  вимірювальних інструментів. Прийоми, розмічання за шаблоном. Відомості про припуски на обробку.
Виховна: виховувати старанність і культуру праці учнів.
Розвиваюча: пізнавальний інтерес та логічне мислення.
 
Об’єкт праці: вимірювальні та креслярські інструменти.
 
Дидактичні засоби: плакати та креслярські інструменти.
 
Інструменти та матеріали: олівець, метр, кутник, рейсмус, малка, єрунок і рулетка.
 
 
Тип уроку: комбінований з елементами бесіди.
 
План уроку
1.     Організаційна частина                                                                   2хв.
2.     Актуалізація знань учнів                                                                5хв.
3.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів                                                                             2 хв.
4.     Викладення нового матеріалу                                                        20хв.
5.     Закріплення нового матеріалу                                                       10хв.
6.     Підведення підсумків уроку                                                          3хв.
7.     Завдання для виконання вдома                                                     2хв.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1)     Організаційна частина                                                                   2хв.
Привітання з класом, ознайомлення з учнями, перевірка їх наявності на уроці за журналом, концентрація уваги учнів, перевірка готовності учнів до уроку. Створення позитивної, емоційної атмосфери.
2)  Актуалізація знань учнів                                                      5хв.
1. З чого складається лобзик?
2. Як потрібно правильно закріпляти пилочку?
3. Які ви знаєте допоміжні засоби при пилянні лобзиком?
4. Які ви знаєте види фанери?
3)  Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів                                                                                        2хв.
 
Тема уроку: (записується на дошці). Вимірювальні та креслярські інструменти.
 
Мета: ознайомитись з будовою та призначенням креслярськими інструментами. Розглянемо прийоми розмічання заготовки.
4)  Викладення нового матеріалу                                              20хв.
Методи: пояснення з елементами бесіди, спостереження.
Основні поняття: розмічання, ціна поділки шкали, поділка, шкала.
План уроку
1.     Основні етапи розмічання та його види.
2.     Шкала та поділки шкали.
3.     Допоміжні інструменти при розмічанні.
4.     Шаблони та їх застосування.
 
Розмічання – нанесення на заготовку точок і ліній, які показують контури поверхонь, що підлягають обробці, а також допоміжних ліній і центрів отворів майбутнього виробу.
Розмічання – одна з важливих і трудомістких операцій, від виконання якої багато в чому залежить не тільки якість виробу, а і витрачені матеріали.
Методи вимірювання характеризуються застосуваннями засобами вимірювання та прийомам використання їх.
Розрізняють методи вимірювання абсолютні, або безпосередні, коли визначають значення всієї вимірювальної величини безпосередньо за показами вимірювального засобу, і відносні, або порівняльні, що ґрунтуються на порівнянні вимірювальної величини з певною величиною – еталоном.
Розрізняють такі основні експлуатаційні показники засобів вимірювання.
Шкала призначена для відліку показів вимірювального засобу; має низку відміток (штрихів, точок), що відповідають певним значення вимірювальної величини.
Поділка шкали – відстань між осями поряд розташованих штрихів.
Ціна поділки шкали – значення вимірювальної величини, що відповідає одній поділці шкали.
Найпростіші вимірювальні і розмічальні інструменти застосовують у столярному виробництві для контролю лінійних розмірів, кутових величин, правильності поверхні, для розмічання заготовок. До найпростіших інструментів для контролю лінійних розмірів відносять: лінійки, метри, рулетки, кутники, єрунок, малка, висок, рейсмус.
Метр має 10 ланок загальної довжини 1000 мм. Складний метр має змогу вимірювати матеріали, заготовки, готові вироби з точність до 0,5 мм.
Рулетки складається з сталевої або полотняної стрічки, що намотується в ручну або за допомогою ручки на стержень. Точність вимірювання рулеткою становить від 0,5 до 1 мм.
Кутник складається з колоди і пера, скріплених між собою під кутом 90˚ прямим наскрізним шипом на клею або заклепкою.
Єрунок призначений для розмічання й вимірювання кутів 45˚ і 135˚. Він складається з колоди і пера, скріплених разом під кутом 45˚.
Малка призначена для вимірювання кутів за зразком і перенесення їх на заготовки – деталі. Вона складається з колоди прямокутної призматичної форми і пера, яке вставлене в проріз і скріплене колодою шарнірним болтом і барабан-гайкою.
Висок складається з металевої конусоподібної гирки, підвішеної до суканого льняного шнура, який намотується на котушку.
Рейсмус призначений для нанесення рисок, паралельних одному з боків бруса, деталі. Він має колоду з двома круглими отворами що є напрямними для двох брусків – стержнів, які вільно пересуваються в них. На кінці бруска з одного боку є металеві шпильки (голки), якими наносять риски.
Шаблон – розмічальний інструмент, що має дійсний розмір і форму. Розмі
й треба зняти із заготовки в процесі обробки, що має розмір виробу передбачені кресленням. Припуск на обробку для деревини становить від 0,5 до 1 мм.
5)  Закріплення нового матеріалу   а) бесіда                               10хв.
1. Яким інструментом вимірюють деталі?
2. З яких складових частини складається кутник?
3. Який процес ми називаємо розмічанням?
4. Пояснити, що ми називаємо припуском на обробку.
                                                       б) виконання вправ на розмічання, знаходження ціни поділки шкали
 
Метод проведення: фронтальна, індивідуальна.
 
Розгляд інструментів для креслення та визначання їх частин.
6)  Підведення підсумків уроку                                                 2хв.
Таким чином сьогодні на уроці ми ознайомились з процесом розмічання, та інструментами для виконання цих процесів. На наступному уроці ми продовжимо вивчати процес розмічання, а саме перейдемо до практичного використання процесу розмічання.
7)  Завдання для виконання вдома                                           2хв.
Вдома ви повторюєте матеріал за конспектом і підручником, на наступний урок мати обов’язково олівець, лінійку та спецодяг.
 
    
 
 
 
 
 
 
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
Просмотров: 6203 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz