Понедельник, 29.04.2024, 14:31
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: конструювання виробів з дроту.
Клас: 5
Тема: конструювання виробів з дроту.
Мета:
Навчальна: продовжити формувати знання про властивості металевих конструкційних матеріалів, ручну обробку дроту, формування уміння виготовлення виробу з дроту.
Виховна: виховувати відповідальне та бережливе ставлення до інструменту, культуру праці.
Розвиваюча: розвивати просторове, технічне та економічне мислення, пізнавальний інтерес.
Об’єкт праці: рисувалка.
Дидактичні засоби: плакати, зразок об’єкту праці, креслення і технологічна карта виготовлення рисувалки, ескізи і технічні рисунки різних виробів з дроту.
Інструменти та матеріали: заготовка, лінійка, олівець, штангенциркуль, слюсарний молоток, напилок, плоскогубці, круглогубці.
Обладнання: верстак, лещата, плита.
Трудові дії, прийоми  та операції: вимірювання, розмічання, відрізання, гнуття, обпилювання.
Тип уроку: комбінований.
План.
1.     Організаційна частина;                                                                                4 хв.
2.     Перевірка домашнього завдання;                                                                   5 хв.
3.     Актуалізація знань учнів;                                                                                5 хв.
4.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної
діяльності учнів;                                                                                               5 хв.
5.     Викладення нового матеріалу;                                                                     20 хв.
6.     Закріплення нового матеріалу;                                                                    5 хв.
7.     Вступний інструктаж;                                                                                  5 хв.
8.     Самостійна практична діяльність учнів та поточний інструктаж;              25 хв.
9.      Заключний інструктаж;                                                                              5 хв.
10. Підведення підсумків уроку;                                                                        3 хв.
11. Завдання для виконання вдома;                                                                  2 хв.
12. Прибирання робочих місць.                                                                        5 хв.
 
1.     Організаційна частина.
Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація та перевірка готовності учнів до роботи, наявності спецодягу, створення позитивної емоційної атмосфери, призначення чергових, перевірка присутності учнів.
 
2.     Перевірка домашнього завдання.
Методи: фронтальна бесіда.
На попередньому уроці ми виготовляли тему види і призначення дроту. Тож зараз перевіримо як ви виконали домашнє завдання.
Перелік питань:
1.     На якому верстаті отримують дріт?
2.     Що таке процес волочіння?
3.     З яких матеріалів виготовляють дріт?
4.     З яких основних елементів складається волочильний верстат?
5.     На які основні групи діляться волочильні верстати за рухом тягнучого пристрою?
Отже ми перевірили домашнє завдання, а тепер перейдемо до вивчення нової теми. Відкриваємо свої робочі зошити, записуємо число, місяць, класна робота і тему уроку (записана на дошці).
 
3.     Актуалізація знань учнів.
Методи: фронтальна бесіда, прийоми демонстрації.
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна.
Хто із вас зараз мені скаже які металеві вироби виготовляють з дроту. (Учні і вчитель перераховують вироби з дроту). Тож ви бачите скільки виробів можна зробити з дроту. Всі вони мають велике значення в побуті людини і виробництві. Один з таких виробів ми сьогодні почнемо виготовляти.
Аналіз, коригування, узагальнення  та оцінювання знань і умінь учнів.
 
4.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
Тема уроку: (записується на дошці). Конструювання виробів з дроту.
Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо з вами ескізи і технічні рисунки виробів з дроту, визначимо послідовність виконання нашого виробу – рисувалки, розробимо технологічну карту виготовлення рисувалки, підрахуємо необхідну довжину дроту для виготовлення рисувалки і в час що залишився підготуємо заготовку для виготовлення рисувалки.
5.     Викладення нового матеріалу.
Методи: пояснення з елементами бесіди, спостереження.
Основні поняття: ескіз, технічний рисунок, інструмент, обладнання.
 
У вас в руках приклади виконання технічного рисунку та ескізу виробу з дроту. Хто мені скаже яка між ними різниця, що спільне. Відповіді учнів. Таким чином технічний рисунок і ескіз виконані від руки без дотримання точних розмірів, а лише пропорцій. А основною відмінністю є те, що на технічному рисунку деталь зображується в об’ємній формі без вказаних на ній розмірах, а на ескізі деталь малюється плоскою і на ній вказуються розміри.
Зараз ми будемо розробляти технологічну карту виготовлення виробу. Хто мені скаже, для чого потрібна технологічна карта. (Вислуховується відповіді учнів і доповнюються їх відповіді вчителем).
Що ми спочатку робимо, щоб виготовити виріб (продумуємо послідовність виготовлення, шукаємо матеріал для цього виробу).
Потім ми визначаємо необхідну кількість матеріалу для нашого виробу. Зараз ми розрахуємо довжину дроту для виготовлення рисувалки. Визначати будемо в два етапи: визначення довжини стержня рисувалки, кільця та припуску на обробку (проводиться розрахунок довжини кільця за формулою довжини кола L=2πR, потім додається довжина стержня і припуск на обробку).
Коли ми визначили довжину дроту, порівняли з нашою заготовкою, відрізали необхідну кількість матеріалу, то що ми робимо далі? (Відповіді учнів). Далі ми повинні підготувати заготовку для виготовлення рисувалки. А що ж входить до цієї підготовки? (Відповіді учнів). По-перше, заготовку необхідно вирівняти молотком на плиті. Якщо заготовка сталева і поржавіла, то ми наждачною шкуркою чистимо її від іржі. Наступним етапом буде вже виготовлення з цієї заготовки рисувалки в спеціальному приладі, який називається оправка. В оправці ми формуємо форму рисувалки. Після цього кінець стержня рисувалки треба загострити напилком, що робимо в лещатах. Потім  перевіряємо розміри заготовки з кресленням. Якщо все співпадає, то можна вважати, що процес виготовлення рисувалки завершено.
6.     Закріплення нового матеріалу.
1)     Чим відрізняється технічний рисунок від ескізу деталі?
2)     Які вироби виготовляються з дроту?
3)     Розповісти про порядок підрахунку довжини заготовки для рисувалки.
Зараз я вам роздам технологічні карти. Ви уважно роздивіться послідовність виготовлення виробу. Кому щось не зрозуміло, то запитуйте у мене.
Коли ми ознайомилися з порядком виконання рисувалки, розпочнемо безпосередньо на цьому уроці її виготовляти. Зараз ми виконаємо декілька перших етапів передбачених технологічною картою: знайдемо матеріал, визначимо необхідну довжину заготовки, зробимо підготовчі роботи.
7.     Вступний інструктаж.
 Сталевий дріт у нас вже є, тобто перший пункт технологічної карти ми виконали. Тепер нам потрібно розмітити ту довжину заготовки яка вже вказана в технологічній карті. І останнє що ми повинні сьогодні ще зробити так це відрізати необхідну довжину заготовки, вирівняти її і зачистити наждачною шкуркою.
Зараз я вам розповім як ви будете це робити:
1)    берете в руки дріт і лінійку. Відкладаєте необхідну довжину від одного з кінців заготовки і робите риску на ній за допомогою рисувалки;
2)    потім вам потрібно відрізати (відрубати) вашу заготовку;
3)  торець заготовки який щойно утворився потрібно зробити плоским. Для цього ми напилком обпилюємо всі зайві виступи, які утворилися при відрізання заготовки;
4)  потім ви повинні вирівняти заготовку на плиті. Якщо заготовка має декілька ізгибів,  то вирівнювати починаєте крайні, а потім ті, що розміщені всередині. По мірі вирівнювання ізгибу сила нанесена молотком повинна зменшуватись, закінчуючи  вирівнювання легкими ударами і повертаючи заготовку навколо своєї осі.
Примітка: вступний інструктаж виготовлення рисувалки для зрозумілості учням може приводитися в приклад діями вчителя.
8.     Самостійна практична робота учнів та поточний інструктаж.
Форма роботи: індивідуальна.
В процесі роботи учнів у деяких виникають питання інструктаж проводиться в залежності від ситуації та роду запитань.
 
9.     Заключний інструктаж.
1.     Підведення підсумків лабораторно-практичної роботи.
2.     Повідомлення за якість роботи кожного учні (за вимогами, які поставлені у вступному інструктажі).
3.     Визначити кращу роботу.
4.     Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботі учнів.
 
10.                       Підведення підсумків уроку.
Таким чином сьогодні на уроці ми ознайомились з різними виробами з дроту, ознайомилися з основними відмінностями між ескізом і технічним рисунком, розробили технологічну карту виготовлення рисувалки і почали вже безпосередньо її виготовляти. На наступному уроці ми продовжимо виготовляти виріб.
 
11.                       Завдання для виконання вдома.
На наступний урок обов’язково мати спец одяг. Я вас буду опитувати по матеріалу який ми сьогодні розглядали, повторіть матеріал попереднього уроку. 
 
12. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні; закінчення уроку.
Черговим прибрати робочий інструмент з робочих місць. Кожен з учнів прибирає сміття зі свого робочого місця, знімає свій спецодяг, складає речі. Вчитель відпускає учнів на перерву.
 
 
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
Просмотров: 7059 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz