Четверг, 16.05.2024, 08:32
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: Конструювання виробів з фанери.
Клас: 5
Тема: Конструювання виробів з фанери.
Мета:
Навчальна: сформувати знання про етапи конструювання виробів з фанери, поняття про шаблони.
Виховна: охайність, культуру праці, любов до знань.
Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, просторове, технічне та економічне мислення.
Об’єкт праці: кухонна дощечка.
Дидактичні засоби: плакати, стенди, зразки шаблонів дощечок.
Обладнання: лінійка, олівець, стиранка, кутник, наждачний папір, шаблони дощечок, верстак.
Трудові дії, прийоми  та операції: вимірювання, розмічання, шліфування.
 
Тип уроку: комбінований.
План.
1.     Організаційна частина;                                                                                4 хв. 
2.     Перевірка домашнього завдання;                                                                5 хв.
3.     Актуалізація знань учнів;                                                                             5 хв.
4.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної
діяльності учнів;                                                                                               5 хв.
5.     Викладення нового матеріалу;                                                                     20 хв.
6.     Закріплення нового матеріалу;                                                                    5 хв.
7.     Вступний інструктаж;                                                                                  5 хв.
8.     Самостійна практична діяльність учнів та поточний інструктаж;              25 хв.
9.      Заключний інструктаж;                                                                               5 хв.
10. Підведення підсумків уроку;                                                                        3 хв.
11. Завдання для виконання вдома;                                                                  2 хв.
12. Прибирання робочих місць.                                                                        5 хв.
 
Організаційна частина.
Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація та перевірка готовності учнів до роботи, наявності спецодягу, створення позитивної емоційної атмосфери, призначення чергових, перевірка присутності учнів.
 
2.     Перевірка домашнього завдання.
Питання  для учнів:
1.     Що таке ділова деревина?
2.     Що ми відносимо до пиломатеріалів.
3.     Розшифрувати ДСП, ДВП.
4.     З чого складається і як виготовляється фанера?
5.     що таке текстура деревини?
 
3.     Актуалізація знань учнів.
Методи: фронтальна бесіда.
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна.
Ви знаєте, в нашому побуті дуже широко викоритсовуються деревинні породи. Але окрім пиломатеріалів широкого розповсюдження набула фанера і вироби з неї. Фанера дуже міцна, тому її використовують в різних галузях виробництва, навіть в авіаційній.
4.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
Перейдемо до вивчення нової теми. Відкриваємо свої робочі зошити, записуємо число, місяць, класна робота і тему уроку (записана на дошці).
Тема уроку: Конструювання виробів з фанери.
Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо новий матеріал, засвоїмо необхідні знання, які вам знадобляться сьогодні при обробці фанери.
Вам сьогодні необхідно уважно мене слухати, записувати в свої зошити те, що я вам скажу, активно працювати на уроці. Сьогодні ми почнемо розмічати заготовку, з якої ви потім будете робити кухонну дощечку.
 
5.     Викладення нового матеріалу.
Методи: пояснення з елементами бесіди, спостереження.
 
 — На протязі 3 уроків ви будете виготовляти кухонну дощечку. Що ж потрібно для того, щоб виготовити таку дощечку. По-перше, ви повинні придумати як буде виглядіти ваш виріб, тобто форма дощечки. По-друге, намалювати ескіз вашого виробу. Потім розмітити на фанері ваш майбутній виріб і вже потім його зробити.
Для виготовлення будь-якого виробу треба мати його графічне зображення -  креслення або ескіз. За кресленням аналізують деталь або виріб: визначають розміри деталі. Отже, ви зрозуміли, що перед тим як приступити до виготовлення виробу, вам необхідно мати креслення або ескіз. Ваше креслення в цьому випадку відображає ваш задум, тобто як би ви хотіли би, щоб виглядів ваш виріб. Можна сказати, що в реалізації вашого задуму на папері і полягає вся складність діяльності конструктора. Зараз ми з вами розглянемо це питання.
Питання до учнів: „Що ж таке конструювання?” В ході відповідей учнів вчитель спрямовує їх відповіді в правильному напрямку.
— Після того, як ви намалювали ваш виріб, необхідно його розмітити його на заготовці. Розмічання – це процес нанесення на заготовку контурних ліній майбутнього виробу за кресленням, ескізом або шаблоном. Для того щоб розмітити заготовку спочатку вибирають або підготовлюють рівну кромку, від якої роблять усі вимірювання. Цю кромку називають базовою. Потім розраховують найоптимальніше положення майбутньої заготовки на листі з умовою економії матеріалу. При цьому враховують припуски на обробку.
Припуск – шар матеріалу, який залишають, щоб мати точні розміри й чисту поверхню деталі після обробки.
Розмічання роблять розмічальним інструментом: лінійкою, олівцем, циркулем, кутником.
Для розмічання великої кількості однакових деталей застосовують пристрої, що називаються шаблонами. Їх виготовляють з твердої деревини або металу. Шаблони використовуються в багатосерійному виробництві, коли нам необхідно виготовити багато однакових виробів або повторити точну копію виробу. Ми сьогодні будемо використовувати шаблони для виготовлення вашої дощечки. Вам він знадобиться для того, щоб зробити креслення вашого виробу, що спростить вам роботу.
Вчитель показує учням приклади креслення кухонної дощечки.
— Ви бачите, що у мене в руках декілька прикладів креслень кухонних дощечок. Коли в мене готове креслення дощечки, я можу виготовити шаблон. По цьому шаблону ви зможете зробити собі розмітку вашої дощечки.
Примітка: необхідно розповісти про особливості конструктивних форм кухонних дощечок і їх оздоблення, розповідає про виготовлення шаблону з фанери.
 
6.     Закріплення нового матеріалу.
Питання до учнів:
а)     З чого складається фанера?
б)    Що таке пиломатеріали?
в)     З яких основних етапів складається процес конструювання?
г)     Для чого призначений шаблон?
 
7.     Вступний інструктаж.
Форма роботи: фронтальна.
Зміст практичної роботи полягає в тому, що кожному учню необхідно підготувати заготовку для свого виробу, розмітити цю заготовку за допомогою шаблонів.
Чергові роздайте кожному заготовку і наждачний папір. Всі одягайте спецодяг, приготуйте олівці, лінійки, стиранки.
Вам необхідно підготувати цю заготовку для розмічання, визначити відповідність розмірів кухонної дощечки вашій заготовці. Очистити поверхню заготовки від бруду. Я вам вже казав, що розмічання проводиться від базової поверхні. Тобто першим, що ви повинні зробити – підготувати базову поверхню. В нашому випадку такою базовою поверхнею буде одна з сторін заготовки. Ця сторона повинна бути рівною. Щоб перевірити це, достатньо прикласти торець лінійки до базової поверхні. В результаті не повинен утворюватися зазор.
Потім шліфуєте поверхню заготовки для того, щоб при розмітці було видно ваші лінії. Після цього до базової поверхні прикладаєте шаблон з умовою економії матеріалу і обводите по контуру олівцем, щоб утворилася видима лінія. Слідкуйте за тим, щоб шаблон під час розмічання не зміщувався. Для міцно притискайте шаблон до заготовки.
 Примітка: спочатку вчитель демонструє порядок виконання підготовчої і розмічальної робіт, а потім учні самі приступають до роботи.
 
8.     Самостійна практична робота учнів та поточний інструктаж.
Форма роботи: індивідуальна.
В процесі роботи учнів у деяких виникають питання інструктаж проводиться в залежності від ситуації та роду запитань.
 
9.     Заключний інструктаж.
1.     Підведення підсумків лабораторно-практичної роботи;
2.     Повідомлення роботи кожного учня;
3.     Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботі учнів.
 
10.           Підведення підсумків уроку.
Таким чином сьогодні на уроці ми ознайомились повторили матеріал про будову фанери. Поглибили ваші знання про конструкторську діяльність, розмічання заготовок за допомогою шаблонів.
Розповісти про роботу учнів на уроці, їх поведінку.
 
11.           Завдання для виконання вдома.
На наступний урок обов’язково мати спец одяг. Я вас буду опитувати по матеріалу який ми сьогодні розглядали.  Розглянути в підручнику § 19.
 
12. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні; закінчення уроку.
Кожен з учнів прибирає сміття зі свого робочого місця, знімає свій спецодяг, складає речі. Вчитель відпускає учнів на перерву.
 
 
 
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
Просмотров: 8766 | Рейтинг: 3.5/6
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz