Четверг, 16.05.2024, 21:38
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: Роль машини у сучасному господарстві і побуті.
План – конспект
з трудового навчання
студента практиканта 33 – Т групи
фізико – технічного факультету
Глухівського державного педагогічного університету
Жереба Дениса Григоровича
урок проводиться в 5-Г класі школи №6
 
 
 
 
 
 
Консультацію отримав
Викладач_______________________________2005 р.
Методист ___________________________2005 р.
 
 
 
 
 
З конспектом уроку згоден
Вчитель _____________________________ 2005 р.
Методист __________________________2005 р.
 
 
 
Оцінка за урок ________________________
 
 
 
 
 
 
 
 
Клас: 5
 
Тема: Роль машини у сучасному господарстві і побуті.
 
Мета: Навчальна: поглибити знання з техніки і машин, технічні відомості                                                                                машин та механізмів, формувати уміння визначати окремі механізми машин.
          Виховна: виховати відповідне ставлення до техніки.
          Розвиваюча: Розвивати технічне мислення, пам’ять, уяву та логічне   мислення.
 
Об’єкт праці: Техніка та його робочі та допоміжні частини.
 
Дидактичні засоби: Верстаки та моделі машин.
 
Інструменти та матеріали: Моделі пасової та зубчастої передачі, типові деталі, таблиці.
 
Тип уроку: комбінований з елементами бесіди.
 
План уроку
1.     Організаційна частина                                                                            2хв.             
2.     Актуалізація знань учнів                                                                        5хв.
3.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.                                                                                      2хв.
4.     Викладення нового матеріалу.                                                              20хв.
5.     Закріплення нового матеріалу.                                                              10хв.
6.     Підведення підсумків уроку.                                                                  3хв.
7.     Завдання для виконання вдома.                                                              2хв.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Організаційна частина                                                                          2хв.
Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація та перевірка готовності учнів до роботи, наявності спецодягу, створення позитивної емоційної атмосфери.
2. Актуалізація знань учнів                                                                      5хв.
Перевірка знань з правил техніки безпеки. Поводження в майстернях та застосування інструменту за призначенням. Несправним інструментом користуватись заборонено.
3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.                                                                                                2хв.
Тема уроку: (Записується на дошці). Роль машини у сучасному господарстві і побуті.
Мета: Ознайомитись з елементами техніки, машинознавства. На уроці ми розглянемо технічні властивості передач та інших машин. В процесі вивчення техніки і машин дізнаємося, що машини винайшли впродовж довгих років.
4. Викладення нового матеріалу                                                         20хв.
Методи: пояснення з елементами бесіди, спостереження.
Основні поняття: машина, механізм, деталь, вузол, агрегат.
План
1.     Основні етапи розвитку машин.
2.     Класифікація та головні показники техніки.
3.     Визначення та класифікація машин.
4.     Функціональні елементи та будова машин.
Історія техніки являє собою опанування різних джерел енергії, форм руху матерії. Використання різноманітних процесів від яких залежать конструкції технічних засобів і особливості технології та її ефективності.
Рабовласницький клас не був зацікавлений в розвитку техніки, використовуючи рабів як «живі знаряддя».
Стан справ істотно змінюється на краще з розвитком мануфактурного виробництва. Цей виробник вимушений доводити свої функції до такого автоматизму, що вони можуть бути передані машинам.
Техніка прийшла історично тривалий шлях розвитку від примітивних знарядь первісної людини до найскладніших засобів сучасного виробництва.
На першому етапі людина в процесі парці застосовувала прості знаряддя, а пізніше дещо складніші.
На другому етапі ручна праця з застосуванням знарядь змінюється машиною.
Поступово на зміну машинам приходять технічні системи. В системі машин з’являються механізми автоматичного керування: механічні, електричні, електрично-обчислювальні.
Сучасна техніка досить численна і різноманітна.
За масштабами використання техніку поділяють на виробничу і невиробничу.
Виробничу:
Ø     Електрична техніка;
Ø     Техніка для видобування та виробництва вихідних матеріалів;
Ø     Техніка для первинної обробки матеріалів;
Ø     Технологічна техніка;
Ø     Транспортна техніка;
Ø     Техніка контролю та управління.
Невиробнича:
Ø     Техніка громадського управління і самоуправління, фінансів і кредитування;
Ø     Військову техніку;
Ø     Комунальну та побутову техніку;
Ø     Техніку для обслуговування культурного життя суспільства;
Ø     Техніку охорони здоров’я;
Ø     Техніку зв’язку;
Ø     Техніку пасажирського транспорту та пересування;
Ø     Спортивну техніку.
Машина – будь-яке технічне пристосування, призначена для цілеспрямованої зміни матерії, енергії і інформації. Визначають три групи машин: енергетичні, робочі, контрольно-інформаційно.
Робочі машини, або машини – знаряддя, призначені для здійснення впливу на предмети праці. Вони поділяються: технологічні, транспортні, транспортуючі.
Робочі машини за ступенем універсальності: універсальні, спеціалізовані, спеціальні.
За ступенем автоматизації робочі машини поділяються на машини з ручним управлінням, автомати і напівавтомати.
Механізм – механічна система тіл, призначена для перетворення руху одного або декількох тіл в необхідні рухи декількох тіл.
Функціонального призначення
Ø    
Ø    
Ø     пакування готової продукції.
Конструктивно кожна машина складається з деталей, вузлів та агрегатів. Кожен з яких має предметну чи функціональну спеціалізацію.
Деталь – елемент машини, кожен з яких являє собою одне ціле і не може бути розібраним без руйнування найбільш прості складові ланки машин.
Вузол – частина машини, яка являє собою роз’ємне або нероз’ємне декількох деталей.
Агрегат – збільшений нормалізований вузол машини, який забезпечує повну взаємозамінність і самостійно виконує властиві йому функції.
5. Закріплення нового матеріалу        а) бесіда                                10хв.
 
1.     Які бувають технічні системи?
2.     Що таке машина?
3.     Які бувають машини за ступенем автоматизації?
4.     Що таке механізм?
б) вивчення окремих частин на прикладі верстаків (фронтальна та індивідуальна). Методи: спостереження.
Машини мають три головні частини: робочий орган, двигун, та передаточний механізм.
Робочий орган – головна частина машини. Від нього залежить, що і як машина може виконувати. В токарному верстаті з обробки деревини робочим органом є шпиндель, в якому при допомозі патрону кріплять деталь, підручник, який служить опорою для різця.
Двигун – джерело руху, друга головна частина будь-якої технологічної машини. Для цього більше всього використовують електродвигуни.
Передаточний механізм слугує для передачі руху від двигуна до робочого органу. У свердлильному та токарному станку по обробці деревини цю задачу виконує пасова передача.
6. Підведення підсумків уроку                                                         2хв.
Таким чином, сьогодні на уроці ми ознайомились з технікою та машинами, і їх компонентами, механізмами. Розглянули приклади верстатів і порівняли їх.
7. Завдання для виконання вдома                                                    2хв.
Вдома повторите конспект, та прочитаєте по підручнику про техніку і технологію.
 
  
 
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
Просмотров: 2968 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz