Четверг, 16.05.2024, 20:35
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема. Призначення і будова свердлильного верстата .
     Клас:6
     Тема. Призначення і будова свердлильного верстата .
     Мета уроку: Засвоєння учнями знань про будову свердлильного верстата, процесс його керування, кінематичну схему; формування вмінь раціональної та безпечної праці. Розвивати технічний кругозір, уяву. Виховувати інтерес до техніки, бережливе ставлення до обладнання та інструментів, культуру праці.   
      Об'єкт праці: механізми свердлильного верстату тощо.
      Обладнання: свердлильний верстат.
      Дидактичні матеріали: плакати із зображенням верстату, кінематична схема свердлильного верстата.
      Тип уроку: Комбінований.
                                                             План уроку
1. Організаційна частина (2 хв.)
2. Повторення раніше вивченого матеріалу (5 хв.)
3 .Повідомлення теми, мети  уроку (1 хв.)
4. Вивчення нового матеріалу ( 9 хв.)
5. Практична робота учнів (20 хв.)
6. Вступний інструктаж(2 хв.)
7.  Поточний інструктаж(2хв.)
8. Підведення підсумків уроку(2-3хв.)
9.  Домашнє завдання.(1-2хв.)
10. Прибирання робочих місць.(3хв.)
 
                                                             
 
                                                                   Хід уроку
 
 
 
    1. Організаційна частина
  Перевірка присутніх за списком. Перевірка готовності учнів до уроку. Призначення чергових                                                     
    2. Повторення   раніше   вивченого   матеріалу.  
    Метод: фронтальна бесіда.
Перед тим як розпочати вивчення нового матеріалу повторимо  раніше вивчений матеріал.Хто мені скаже, що називається механізмом? Який пристрій називається передачею?  Що називається передаточним відношенням? Добре, а які ви знаєте механізми для перетворення руху? Хто може навести приклад застосування  рейкових (гвинтових, кулачкових) механізмів
     3.Повідомлення теми, мети.          
     4.    Вивчення нового матеріалу.
     Метод: фронтальна бесіда. 
Нині в техніці використовують різноманітні механізми, які полегшують працю людини, швидко і якісно виконують певні технологічні операції. Такий механізм або їх комплекс, призначений для виконання корисної роботи за рахунок перетворення одного виду енергії  в інший, на вашу думку як називаэться? Правильно це машина. Залежно від призначення машини поділяються на групи: транспортні, транспортуючі, технологічні, енергетичні. Кожна з цих машин має двигун, передаточний та виконуючий механізм. Хто мені відповість що таке свердління? Добре, а точніше це різання металу за допомогою свердла. Під час свердління утворюються круглі отвори. Вони можуть бути наскрізні, коли їх просвердлено крізь усю  товщину матеріалу, і глухі, тоді матеріал як буде просвердлений? Правильно не наскрізь
На заводах і майстернях найчастіше роблять отвори на свердлильних верстатах. Відкрийте мал.. 33 і подивіться на свердлильний верстат належно до групи технологічних машин. Для чого потрібен свердлильний верстат? Зрозуміло. Він призначений для виготовлення точних циліндричних отворів у заготовках з металу, деревини, пластмаси та інших матеріалів. У шкільних майстернях загалом використовують настільні вертикально − свердлильні верстати марки 2М112, НС 12А, СН 15 Ш1, НС 12М. Ці букви означають: Н− настільний, С− свердлильний, М−механічний. Цифри після букв означають найбільший діаметр свердла (у міліметрах), яким можна свердлити отвори на цьому верстаті. Тепер давайте розглянемо основні частини верстата на малюнку                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
Типовий свердлильний верстат складається з таких основних частин: стіл 1, на якому кріпляться деталі для свердління, колона 10 із зубчастою рейкою 12. на колоні кріпляться решта частин верстату. В чавунному корпусі 4, який закріплений на колоні розміщені механізм подачі шпинделя 3 та сам шпиндель 5. На верхній частині корпусу знаходиться клинопасова передача, яка закрита захисним кожухом 6. В рух дану передачу приводить електродвигун 7. Для запускання електродвигуна на верстаті с пусковий пристрій 8 з двома кнопками. На нижньому кінці шпинделя встановлений трьохкулачковий патрон 2. В ньому за допомогою ключа затискується свердло.
 Свердління отворів у металі чи в будь-якому іншому матеріалі здійснюється свердлом, якому одночасно надається обертальний рух навколо своєї осі та поступальний - вздовж осі. Необхідний обертальний рух свердло отримує завдяки його зв'язку з двигуном за допомогою механізму передач. Для передавання необхідного обертального руху призначена пасова (клинопасова) передача.
Переміщення свердла вздовж осі, яке називається подачею, на шкільних верстатах виконується вручну, за допомогою рейкового механізму подачі свердла. І запам’ятайте що всі роботи на свердлильному верстаті виконуються з дозволу вчителя. Під час роботи на свердлильного верстаті необхідно додержуватись правил безпечної праці.
    5. Практична робота учнів.
    Фронтальна організація праці учнів− колективна.
    6. Вступний інструктаж
Завдання 1. Вивчення будови та взаємодії окремих вузлів свердлильного верстату. Завдання 2. Підготовка свердлильного верстату до роботи та відпрашовання прийомів керування ним.
    7. Поточний інструктаж (під час виконання завдання 2):
     -показати (методом демонстрації) прийоми роботи на верстаті.
    8. Підведення підсумків уроку
 Учитель просить кожного учня повідомити:
Що ми робили?
Чи досягнута мета цього уроку?
Що нового ви дізналися на уроці?         
 Чи може він отримані завдання використати у своєму житті? 7.2.Підбиття підсумків:
виставлення оцінок за роботу на уроці;
домашнє завдання: накреслити деталь об'ємної форми, що виготовляється з тонколистового металу.
9.Домашнє завдання.
Стр. 53−59, параграф 9, відповіді на запитання в кінці параграфа.
10. Прибирання робочих місць.
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
Просмотров: 8162 | Рейтинг: 3.0/1
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz