Среда, 15.05.2024, 10:18
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: „Прийоми розрізання металу із сортового прокату ножівкою”.
 
Заняття проводиться в 6-Б
 
Тема: „Прийоми розрізання металу із сортового прокату ножівкою”.
Мета: Навчальна: Ознайомити учнів з прийомами різання металу сортового прокату ножівкою.
         Виховна: Виховувати в учнів естетичний смак, культуру праці, бережливе ставлення до інструментів та матеріалів.
         Розвиваюча: Розвивати координацію та точність рухів рук та окомір.
Дидактичні матеріали: Технологічна карта та ескіз „вушка”.
Матеріально-технічне забезпечення: Заготовки, кутник, ножівка.
Об’єкт навчальної чи продуктивної праці: вирізана заготовка „вушка”.
Тип заняття: комбінований.
 
ПЛАН УРОКУ
 
№ п/п
Етапи уроку
Час хв.
Організаційно-методичні вказівки
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Організаційна частина.
Повідомлення теми уроку.
Перевірка раніше вивченого матеріалу.
Викладення нового матеріалу.
Закріплення одержаних знань.
Практична робота.
Підведення підсумків.
Домашнє завдання.
Прибирання робочих місць.
1-3
1-2
5-7
15-20
5-7
35-40
3-4
2-3
5-10
 
 
Фронтальне опитування.
Використання наочності, розповідь.
Фронтальне опитування.
Індивідуальна робота учнів.
 
 
ХІД УРОКУ
1. Організаційна частина.
Перевірка присутніх.
 
2. Повідомлення теми уроку.
Тема: „Прийоми розрізання металу із сортового прокату ножівкою”.
 
3. Перевірка раніше вивченого матеріалу.
Фронтальне опитування:
- Назвіть основні інструменти необхідні для розмітки.
- Для чого потрібна рисувалка?
- Для чого потрібен кернер?
- Для чого потрібен циркуль?
- Для чого потрібен розмічальний штангенциркуль?
- Для чого потрібен рейсмас?
 
4. Викладення нового матеріалу.
Підготовка до роботи ножівкою. Перед роботою ножівочним верстатом (ножівкою) міцно закріпляють матеріал, що розрізається в лещатах. Рівень кріплення металу в лещатах повинен відповідати росту працюючого. Потім вибирають ножівочне полотно, з урахуванням твердості, форми і розмірами металу, що розрізається.
При довгих пропилах беруть ножівочне полотно з великим кроком зубів, а при коротких   з дрібним кроком.
Ножівочне полотно встановлюють в прорізі головки так, щоб зуб’я були направлені від ручки, а не до ручки. При цьому спочатку вставляють кінець полотна в нерухому головку і фіксують положення закладенням штифта, потім вставляють другий кінець полотна в проріз рухомого штиря і закріплюють його штифтом. Натягують полотно вручну без великого зусилля (забороняється застосування плоскогубців, лещат і др.) обертанням барашкової гайки. При цьому із-за побоювання розриву полотна ножівку тримають видаленої від себе.
Туго натягнуте полотно при незначному перекосі і слабо натягнуте при посиленому натиску створюють перегин полотна і можуть викликати злам. Міру натягнення полотна перевіряють легким натиском пальця на полотно збоку: якщо полотно не прогинається, натягнення достатнє.
Положення корпусу працюючого. При різанні металу ручною ножівкою стають перед лещатами прямо, вільно і стійко, в півоберта по відношенню до губок лещат або осі предмета, що обробляється. Ліву ногу дещо виставляють уперед, приблизно по лінії предмета, що розрізається,  і на її опирають корпус. Ступні ніг ставлять так, щоб вони утворили кут 60 - 70° при певній відстані між п'ятками.
Положення рук (хватка). Поза робітника вважається правильною, якщо права рука з ножівкою, встановленою на губки лещат ( початкове положення), зігнена в лікті, утворить прямий кут (90°) між плечовою та ліктьовою частинами руки.
Ручку захоплюють правою рукою так, щоб ручка упиралася в долоню. Ручку обхоплюють чотирма пальцями, великий палець накладають зверху вздовж ручки. Пальцями лівої руки обхоплюють гайку і рухому головку ножівки.
При різанні ножівкою, як і при обпилюванні, повинна дотримуватися сувора координація зусиль, що полягає в правильному збільшенні натиску рук. Рух ножівки повинен бути суворо горизонтальним. Натискають на верстат обома руками, але найбільше зусилля роблять лівою рукою, а правою рукою здійснюють головним чином зворотно-поступальний рух ножівки.
Процес   різання   складається   з   двох   ходів:
робочого, коли ножівка переміщується уперед від працюючого, і холостого, коли ножівка переміщується назад у напрямі до працюючого. При холостому ході на ножівку не натискають, в результаті чого зуб’я тільки ковзають, а при робочому ході обома руками створюють легкий натиск так, щоб ножівка рухалася прямолінійно. При роботі ножівкою необхідно виконувати наступні правила:
короткі заготовки ріжуть по найбільш широкій стороні. При різанні прокату кутового, таврового і швелерного профілів краще змінювати положення заготовки, ніж різати по вузькій стороні; в роботі повинно брати участь все ножівочне полотно; працюють ножівкою не поспішаючи, плавно, без ривків, роблячи не більше за 30 - 60 подвійних ходів в хвилину (тверда сталь   30 - 40, сталь середньої твердості   40 - 50, м'яка сталь   50 - 60).
За більш швидких темпів швидше наступає стомлюваність і, крім того, полотно нагрівається і швидше тупиться; перед закінченням розпилювання ослабляють натиск на ножівку, оскільки при сильному натиску ножівочне полотно різко вискакує з розпилу, ударяючись об лещата або деталь, в результаті чого може нанести травму; при різанні не давати полотну нагріватися. Для зменшення тертя полотна об стінки в пропилі деталі періодично змащують полотно мінеральним маслом або графітовим змащуванням, особливо при різанні в'язких металів; латунь і бронзу розрізають тільки новими полотнами,   оскільки   навіть не дуже спрацьовані зуб’я не ріжуть, а ковзають; у разі поломки або фарбування хоч би одного зуба роботу негайно припиняють, видаляють з підлила залишки зламаного зуба, полотно замінюють новим або сточують на верстаті два-три сусідніх зуби і після цього продовжують роботу.
Різання ножівкою круглого, квадратного і листового металу
Круглий метал невеликих перетинів ріжуть ручними ножівками, а заготівлі великих діаметрів - на відрізних верстатах, привідний ножівках, дискових пилках і інших верстатах. На заготовку заздалегідь наносять розмічальну риску, потім заготовку затискають в слюсарних лещатах в горизонтальному положенні і тригранним напилком по розмічальній рисці роблять неглибокий пропил для кращого напряму ножівочного полотна. Заздалегідь полотно мастять маслом пензликом.
Встановивши в пропил ножівку, проводять відрізання без відлому частини, що відрізається.  Відломлення допускається в тому випадку, якщо торці заготовки будуть зазнавати обробки (обпилювання). У цьому випадку в прутку роблять надрізи з двох-чотирьох сторін, а потім його відламують, затиснувши в лещатах, або за допомогою молотка, яким завдають ударів по пруткуаготовку при цьому встановлюють на підкладки).
Для правильного початку різання на нерозміченій заготовці у місці різання ставлять ніготь великого пальця лівої руки і полотно ножівки примикають впритул до нігтя, ножівку тримають тільки правою рукою. Вказівний палець цієї руки витягують вздовж ручки збоку. Цим забезпечується стійке положення ножівки під час різання.
Різання квадратного металу. Заготовку закріплюють в лещатах і в місці майбутнього розрізу тригранним напилком роблять неглибокий пропил для кращого напрямку ножівки. На початку операції ножівку нахиляють в сторону від себе (уперед). По мірі врізання нахил поступово зменшують доти,  доки розріз не дійде до протилежної кромки заготовки. Потім заготовку розрізають при горизонтальному положенні ножівки.
Стрічковий матеріал раціональніше різати не по широкій, а по вузькій стороні. Це, однак, можна зробити при товщині смуги більше відстані між трьома зубцями полотна.
При дуже глибоких розрізах ліву руку переставляють, беручись за верх рамки.
 
5. Закріплення одержаних знань.
- Що включає в себе підготовка до роботи з ножівкою?
- Яке правильне положення тіла працюючого з ножівкою?
- З яких основних ходів складається процес різання ножівкою?
- Чи можна використовувати руки як упор для полотна?
 
6. Практична робота.
Роздаємо заготовки. Даємо завдання вирізати за допомогою ножівки раніше розмічену деталь. Нагадати учням про техніку безпеки.
Попередній інструктаж: перед початком роботи ви повинні ознайомитися з завданням. Перевірити наявність інструменту, і якщо потрібно привести його в належний стан.
При різанні  деталі дотримуйтеся прийомів різання ножівкою.
         Поточний інструктаж:
Можливі помилки:
Неправильний хват – демонстрація правильної робочої хватки.
Неправильна стійка – демонстрація правильного положення тіла.
Неправильний натиск – акцентування уваги на правильному натиску.
         Заключний інструктаж: Аналізуємо деталі учнів по таких етапах виконаної роботи, як:
- Дотримання розмірів.
- Охайність виконаної роботи.
 
7. Підведення підсумків.
На сьогоднішньому уроці ми з вами розглянули що таке різання заготовок ножівкою, для чого воно потрібне і ознайомилися з основними прийомами необхідними для різання деталей ножівкою. (Виставлення оцінок).
 
8. Домашнє завдання.
На наступний урок вивчити конспект, мати спецодяг, лінійку, олівець.
 
9. Прибирання робочих місць.
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
Просмотров: 5049 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz