Среда, 15.05.2024, 19:25
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

ТЕМА: Інструмент для токарної обробки деревини, вимоги до заготовок.
План-конспект уроку з трудового навчання.
Клас 7-Б                                                                                                        Дата 15.03.05
 
ТЕМА: Інструмент для токарної обробки деревини, вимоги до заготовок.
МЕТА:
Навчальна: Сформувати знання про будову, застосування та прийоми роботи інструментам для токарної обробки деревини, вимоги до заготовок, та правила безпечної роботи на токарному верстаті. Продовжувати формувати знання про будову та принципи роботи токарного верстату, вмінь виконувати шипові з’єднання (розмічання, пиляння, довбання).
Виховна: Виховувати культуру праці і поведінки, бережливе ставлення до шкільного майна.
Розвиваюча: Розвивати вміння порівнювати і аналізувати. Сприяти розвитку точності і координації рухів.
ОБ’ЄКТ ПРАЦІ: Стенд, ручка.
ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: Плакати («Будова деревообробного верстату СТД-120М» «Кінематична схема верстату СТД-120М»), технологічна карта, роздатковий матеріал.
ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ: Розмічальний інструмент, рейери, мейселі, ножівки, долота, стамески, киянки, заготовки.
ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ: точіння, розмічання, запилювання, довбання.
ТИП УРОКУ: комбінований.
 
ПЛАН
 
1.     Організаційна частина..................................................................................3 хв.
2.     Повторення раніше вивченого матеріалу...................................................5 хв.
3.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.......................................................................................................2 хв.
4.     Вивчення нового матеріалу..........................................................................25 хв.
5.     Закріплення вивченого матеріалу................................................................4 хв.
6.     Вступний інструктаж …………………………………………………..….6 хв.
7.     Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя..........................................................................................................35 хв.
8.     Заключний інструктаж……………………………………………………..3 хв.
9.     підведення підсумків уроку……………………………………………......2 хв.
10. Прибирання робочих місць і приміщення черговими……………………5 хв.
 
ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
 
1. Організаційна частина(3 хв.)
 
1.     Введення учнів в майстерню після дзвінка
2.     Перевірка присутності учнів за журналом
3.     перевірка готовності учнів до заняття
4.     Призначення чергових за графіком
5.     Організація робочих місць
 
2. Повторення раніше вивченого матеріалу(5 хв.)
 
Методи: Фронтальне опитування з елементами бесіди.
На минулому занятті ви ознайомились з будовою та принципом роботи токарного верстату для обробки деревини СТД-120М.
Зараз давайте підійдемо до нього та спробуємо пригадати все те, що вам про нього відомо.
Перед вами токарний верстат для обробки деревини марки СТД-120М.
1.     Поясніть, що вона означає?
На токарних верстатах виготовляють вироби, які мають форму тіл обертання.
2.     В ході виконання якого процесу отримують вироби на токарних верстатах? Поясніть його сутність?
3.     Назвіть основні частини токарного верстату. Яке їх призначення?
(один учень відповідає інші при необхідності доповнюють).
4.     яким чином передається обертальний рух від двигуна до заготовки?
Аналіз, коригування, узагальнення та оцінювання знань і умінь учнів.
 
3. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів(2 хв.)
 
Методи: розповідь.
ТЕМА: Інструмент для токарної обробки деревини, вимоги до заготовок.
В ході роботи на токарному верстаті ви будете виготовляти складні фасонні вироби (фасонна – поверхня в якій поєднується циліндрична, конічна та криволінійні поверхні).
Отримання якісного виробу буде залежити від таких факторів як: якість деревини, правильно обраний інструмент, якість його загострення, правильність виконання операції точіння. Сьогодні ми познайомимося з інструментами для токарної оброки деревини та вимогами до заготовок.
Практична робота буде побудована таким чином: чотири учні почнуть працювати на токарних верстатах, всі інші будуть закінчувати виготовлення стендів. На наступному уроці вони поміняються місцями.
 
4. Викладення нового матеріалу (25 хв.)
 
Методи: бесіда з елементами пояснення, спостереження, демонстрація.
На токарних верстатах можна обробляти будь які породи деревини, але найкраще такі, як: береза, липа, клен, груша.
Зараз ми з вами познайомимося з вимогами до заготовок.
Можливо хтось з вас знає які вимоги ставляться до заготовок?
Вимоги до заготовок:
1.     Деревина має бути добре просушена (12-20% вологості)
Якщо виготовити виріб із вологої деревини в ході його висихання він змінить свою форму. На ньому можуть з’явитись тріщини він стане непридатним до використання. Це пояснюється неоднорідним висиханням поверхні деревини.
2.     Деревина не повинна мати сучків, тріщин, гнилини та інших пороків.
І їх наявність може привести до поломки заготовки в ході її  обробки і травмуванні працюючого.
Для токарної обробки деревини використовують спеціальні різці. В залежності від призначення вони мають різну форму.
Чорнову обробку виконують напівкруглим різцем – реєром.
Обточування реєром заготовки виконують до тих пір доки припуск по діаметру заготовки залишається 1-2 мм. Після чого переходять до чистової обробки її виконують – мейселем. Він являє собою плоский різець зі скошеним лезом.
З прийомами роботи цими різцями ви будете знайомитись безпосередньо під час роботи токарному верстаті.
При роботі на токарному верстаті необхідно дотримуватись правил техніки безпеки.
Правила техніки безпеки:
 
1.     До початку роботи.
а)     Одягти спецодяг.
б)    Перевірити якість обраної заготовки та ріжучого інструменту.
в)     Після закріплення заготовки перевірити наявність зазору між нею і підручником.
г)     Перевірити надійність кріплення заготовки та фіксації деталей верстату.
д)    Прибрати всі зайві речі з верстату.
е)     Тільки після дозволу вчителя приступати до точіння.
2.     Під час роботи.
а)     Заміну деталей, визначення розмірів заготовки перевірку надійності кріплення деталей, переміщення підручники, прибирання робочого місця виконують тільки після зупинки верстату.
б)    Забороняється зупиняти заготовку руками.
в)     Забороняється здувати пил та тирсу з верстату.
г)     Прибирання виконувати тільки спеціальними щітками.
д)    Забороняється відволікатись або відходити від робочого місця при увімкненому верстаті.
е)     У разі виникнення неполадок необхідно негайно зупинити верстат і покликати вчителя.
3.     Після завершення роботи.
Зняти заготовку, прибрати робоче місце. Здати інструмент та заготовки черговим.
Знання правил техніки безпеки є обов’язковим для кожного учня. Перед початком роботи на токарному верстаті всі будуть здавати їх на оцінку. Отримання оцінки нижчої за шість балів включно розглядається як автоматичний не допуск до роботи.
5. Закріплення вивченого матеріалу.(4 хв.)
 
Методи: Фронтальне опитування.
 
1.     Від чого залежить якість виробу при точінні?
2.     Які вимоги ставляться до заготовки? Поясніть свою відповідь.
3.     Від чого залежить форма різця для точіння? Наведіть приклади.
 
6. Вступний інструктаж (6 хв.)
 
Методи: Розповідь, пояснення.
 
Учням, які мають приступити до роботи на токарних верстатах видається креслення ручки і дається завдання зробити її ескіз у себе в зошитах.
Іншім учням роздаються заготовки.
Першою частиною вашої роботи буде відрізання заготовок по розмірах (3х700 та 2х1100).
Пиляння виконують в такій послідовності: полотно ножівки ставиться з зовнішньої сторони розмітки до нього приставляється брусок. Ножівку нахиляють вперед приблизно на 45° і плавними рухами на себе виконують запил. Після декілька рухів ножівку переводять в горизонтальне положення і продовжують пиляння. І коли будете закінчувати пиляння необхідно зменшити тиск ножівки на заготовку для того щоб уникнути сколювання частини заготовки.
Учні приступають до пиляння.
Інструктаж для учнів які мають працювати на токарному верстаті.
Перед тим, як почати встановлювати заготовку в центи ми перевіряємо її на придатність до точіння.
На які фактори звертаємо увагу?
Після чого на торцях заготовки проводять дві діагоналі і знаходять центр обертання. В точках перетину діагоналі накернюють невеликі отвори, одне для центрального зуба тризубця інше під центр задньої бабки.
Спочатку виконують посадку заготовки на центр тризуба передньої бабки до іншого боку підводять центр задньої бабки. Після закріплення якої заготовку дожимають обертанням маховика. Центр кріплять стопорною рукояткою. Після чого встановлюють підручник. Його кріплять на лінії центрів з мінімальною відстанню до заготовки. отримав дозвіл вчителя включають верстат на 20-30 сек. потім знімають заготовку і заглиблення від пінолі змащують мастилом, після чого знову встановлюють заготовку.
Учні виконують вправу на закріплення заготовки.
 
 
7. Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя (35 хв.)
1.     Самостійна робота учнів.
а)     Зміст роботи полягає у виготовленні виробу за документацією.
б)    Форма організації учнів - групова
2.     Поточний інструктаж.
а)     Форма проведення – індивідуальна, групова.
б)    Цільові обходи робочих місць учнів.
Перший цільовий обхід ставить на меті перевірку правильності виконання операції пиляння та дотримання розмірів заготовок.
Після виконання операції пиляння учні приступають до розмітки шипів та провушин.
Розмітку виконують за допомогою рейсмусу. Спочатку обирають базову поверхню заготовки. потім оди брусок рейсмусу на відстань сторони заплечика, а інший брусок на сумарну відстань ширини за плечика та товщини шипа. Після чого тримаючи рейсмус у правій руці притискаючи колодкою до базової кромки заготовки проводять риски, учні виконують розмічання шипів та провушин.
Та перевірка правильності закріплення заготовок в токарному верстаті.
Зараз переходимо до чорнової обробки заготовки.
Беремо реєр за ручку правою рукою, а лівою перехоплюємо стержень і притискаємо його до підручника. Заглибив лезо в деревину на 0,5 мм просувають його по всій довжині заготовки. Більш глибоке заглиблювання реєра може привести до сколювання заготовки.
Учні виконують чорнове точіння заготовки.
Другий цільовий обхід ставить на меті перевірку правильності виконання розмітки шипів та провушин та правильності виконання операції точіння.
 
8. Заключний інструктаж (3 хв.)
1.     Підведення підсумків практичної роботи.
2.     Повідомлення оцінок їх обґрунтування.
3.     Відзначення кращих робіт їх демонстрація.
4.     Аналіз характерних помилок і недоліків у роботі учнів.
5.     Загальна характеристика заняття.
 
9. Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання (2 хв.)
Вивчити теоретичний матеріал за конспектом.
 
10. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими (5 хв.)
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (12.04.2009)
Просмотров: 6738 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz