Среда, 15.05.2024, 13:47
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

ТЕМА: Конструювання виробів що містять конічну та циліндричну поверхню.
План-конспект уроку з трудового навчання.
Клас 7-Б                                                                                                        Дата 15.02.05
 
ТЕМА: Конструювання виробів що містять конічну та циліндричну поверхню.
МЕТА:
Навчальна: Продовжити формування знань учнів про принципи і закономірності конструювання та вмінь виконувати шипові з’єднання.
Виховна: Виховувати зацікавленість в учнів до конструювання, творчого ставлення до праці, бережливого ставлення до шкільного майна.
Розвиваюча: Розвивати просторове та економічне мислення, вміння порівнювати і аналізувати. Сприяти розвитку точності та координації рухів.
ОБ’ЄКТ ПРАЦІ: Стенд
ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: Технологічна карта, роздатковий матеріал, деталі та вироби що містять конічну та циліндричну поверхню.
ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ: Розмічальний інструмент, заготовки.
ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ: розмічання.
ТИП УРОКУ: комбінований.
 
ПЛАН
 
1.     Організаційна частина....................................................................................2 хв.
2.     Повторення раніше вивченого матеріалу................................................5-10 хв.
3.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.........................................................................................................3 хв.
4.     Вивчення нового матеріалу..........................................................................20 хв.
5.     Закріплення вивченого матеріалу..................................................................5 хв.
6.     Вступний інструктаж …………………………………………………..…....5 хв.
7.     Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя............................................................................................................35 хв.
8.     Заключний інструктаж……………………………………………….….......3 хв.
9.     підведення підсумків уроку………………………………………….……...2 хв.
10. Прибирання робочих місць і приміщення черговими……………….…….5 хв.
 
ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
 
1. Організаційна частина(2 хв.)
 
1.     Введення учнів в майстерню після дзвінка
2.     Перевірка присутності учнів за журналом
3.     Перевірка готовності учнів до заняття
4.     Призначення чергових за графіком
5.     Організація робочих місць
2. Повторення раніше вивченого матеріалу(5-10 хв.)
 
Робота з картками: Всі учні.
На минулому уроці ми завершили вивчення технологічного процесу виготовлення шипового з’єднання. Зараз ви напишете невеличку самостійну роботу по результатам якої буде видно як ви засвоїли цю тему.
 
3. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів(3 хв.)
Методи: розповідь з елементами бесіди.
 
ТЕМА: Конструювання виробів що містять конічну та циліндричну поверхню.
МЕТА: Продовжити формування знань учнів про принципи і закономірності конструювання
Ця тема не нова для вас бо ви вже займались конструюванням виробів у попередніх класах. Так в п’ятому класі ви займались конструюванням годівнички.
Як ви вважаєте, чи потрібно вчити людину конструювати? Чому?
Виготовленню будь-якого виробу передує розробка його конструкції. Вона проходить у декілька етапів. Всі вони вже теоретично обґрунтовані і описані в науковій літературі.
Людина яка починає проектувати виріб незнаючі цих етапів все одно їх проходить, втрачаючи час на їх відкриття для самої себе.
На цьому уроці ви познайомитесь з цими етапами, а вдома спробуєте самі спроектувати свій виріб.
 
4. Викладення нового матеріалу(20 хв.)
 
Методи: бесіда з елементами пояснення, демонстрація.
 
Перш ніж перейти до вивчення принципів і закономірностей конструювання спочатку пригадаємо, що називають циліндром? Конусом?
Циліндр і конус називають тілами обертання. Циліндр отримують в результаті обертання прямокутника навколо однієї з його сторін, а конус – в результаті обертання прямокутного трикутника навколо одного з його катетів.
Зараз ми переглянемо деякі вироби та проаналізуємо їх форму. Вам необхідно в уяві розділити виріб на окремі прості елементи та визначити яку форму вони мають(конічна, циліндрична, сферична), для чого вони призначені і чи необхідна його наявність у виробі.
В ході аналізу форми виробів ми встановили, що кожен їх елемент має своє призначення і що всі вони є однаково необхідними для коректного функціонування виробу.
Саме в розробці виробів посильних у виготовленні, пристосованих до фізіологічних особливостей людей, простих у використанні, естетичних за виглядом і забезпеченні мінімальних витрат матеріалів і енергії полягає робота конструктора.
Що ж таке конструювання?
Конструювання – це процес створення об’єкту в ході якого відбувається його проектування та розрахунок.
Зараз давайте розглянемо послідовність проектування виробу:
Перший етап: Постановка виробничої проблеми.
(Виникла потреба в якомусь предметі)
Другий етап: Загальна конструкторська проблема.
(Окреслення основних напрямків роботи)
-         Визначення будови і форми виробу.
-         Визначення основних параметрів та габаритних розмірів.
Третій етап: Розробка ескізу проекту.
Четвертий етап: Перевірка та вдосконалення .
П’ятий етап: Розробка робочих креслень.
Зараз у вас буде змога відчути себе справжніми конструкторами. Кожному з вас необхідно буде спроектувати свій оригінальний брилок для ключів від класних кімнат вашої школи.
В якій послідовності ви будете розробляти цей брилок?
На цьому уроці ви оберете форму брилка, а підбір оптимальних розмірів і ескіз ви виконаєте вдома.
Вимоги до виробу:
1.     Обов’язкова присутність циліндричних, конічних і за вашим бажанням сферичних поверхонь.
2.     Надійність.
(Уникайте присутності у виробі тонких елементів, а також переходів між елементами, це може призвести до його руйнування)
3.     Безпечність.
(Уникайте присутності у виробі елементів з гострими краями)
4.     Брилок повинен мати естетичний вигляд.
5.     Діаметр має бути обраний у межах 15-20 мм., а довжина – 30-45 мм.
Ваш брилок може мати вигляд: чоловічка, реально існуючого предмета та довільного поєднання елементів.
 
5. Закріплення вивченого матеріалу(5 хв.)
 
1.     що називають конструюванням?
2.     розкажіть послідовність конструювання виробу.
3.     які вимоги висуваються до розробляємих об’єктів?
4.     в чому полягає конструкторська робота?
 
6. Вступний інструктаж(5 хв.)
Методи: Розповідь, пояснення, демонстрація.
 
Зараз ви продовжите виготовлення стендів.
Кожен з вас займає робоче місце, де необхідно прибрати все зайве. На занятті нам буде необхідні: олівець, лінійка, кутник.
Сьогодні ми будемо розмічати провушини та гнізда на стійках стендів.
Спочатку ми беремо дві заготовки і прикладаємо їх одна до одної, обираємо базову поверхню і за допомогою кутника проводимо базову лінію від якої ми і будемо проставляти всі розміри. Після чого не роз’єднуючи заготовки відкладаємо необхідну нам довжину (1100). Беремо кутник і проводимо крайню лінію. Потім за допомогою кутника розмічаємо кожну сторону заготовки окремо.
Наступним етапом вашої роботи буде розмітка глибини провушини, вона дорівнюватиме товщині розпірок. Визначивши її відкладаємо цей розмір від граничних ліній розмітки, обов’язково в середину. Також нам необхідно буде розмітити по одному гнізду на кожній стійці. Для цього вам необхідно буде знайти середину заготовки та відкласти в кожен бік від неї по пів товщини розпірок. Користуючись кутником переносимо лінії розмітки на кожну сторону заготовки.
Ваша робота на уроці буде оцінюватись за такими критеріями:
-         Правильність виконання операцій.
-         Відповідність розмірів виробу розмірам на кресленні.
-         Якість обробленої поверхні.
-         Дотримання правил безпеки.
 
7. Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя(35 хв.)
1.     Самостійна робота учнів.
а)     Зміст роботи полягає у виготовленні виробу за документацією.
б)    Форма організації учнів - групова
2.     Поточний інструктаж.
а)     Форма проведення – індивідуальна, групова.
б)    Цільові обходи робочих місць учнів.
1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початок роботи;
2-й обхід: перевірка правильності виконання розмітки;
3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;
4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов тощо.
Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки правил виробничої санітарії;
 
8. Заключний інструктаж(3 хв.)
 
1.     Підведення підсумків практичної роботи.
2.     Повідомлення оцінок їх обґрунтування.
3.     Відзначення кращих робіт їх демонстрація.
4.     Аналіз характерних помилок і недоліків у роботі учнів.
5.     Загальна характеристика заняття.
9. Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання(2 хв.)
 
Зробити ескіз, вивчити теоретичний матеріал за конспектом.
 
10. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими(5 хв.)
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (12.04.2009)
Просмотров: 2239 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz