Среда, 15.05.2024, 13:17
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: « Обробка циліндричних і конічних поверхонь»
 
 
 
 
Тема: « Обробка циліндричних і конічних поверхонь»
 Мета:
 Навчальна: продовжувати формувати знання про токарний верстат як технологічну машину, навчити учнів правильно кріпити заготовку, сформувати вміння працювати реєром та мейселем, ознайомити з прийомами точіння.
Виховна:  виховувати культуру поведінки з інструментом, бережливого ставлення до суспільного майна.
в учнів любов до техніки в процесі вивчення будови верстата, самостійність у роботі, наполегливість, відповідальне відношення до роботи та культуру праці;
Розвиваюча: розвивати технічне мислення, точність і координованість рухів, акуратність у виконанні даного типу робіт.
 
Об’єкт праці: вішалка для рушників
Обладнання, інструменти та матеріали: токарний верстат для обробки деревини СТД-120М , реєр, мейсель, ножівка, лобзик, шліфувальна шкірка, випалювач, різці, дошка 160×210×10 мм, брусок 40×40×210мм креслярське приладдя.
Методичне забезпечення: підручники:  В.М.Мадзигон та ін.. Трудове навчання 7кл. К: Освіта,1996р.- 193с., Б.Н.Терещук та ін.. Трудовое обучение 5 кл. К:Арка,2005г.- 201с., креслення вішалки для рушників,  технічна карта виробу.
Тип уроку: комбінований   
Час: 90хв.
План
1 Організаційна частина                                                                                   3хв
2 Перевірка раніше вивченого матеріалу                                                        5хв       
3 Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної     діяльності                                                                                                           4хв.
4 Викладення нового матеріалу                                                                      15хв.
5 Вступний інструктаж                                                                                    10хв
6 Самостійна практична робота учнів і поточне                                               
інструктування вчителя                                                                                    45хв   7 Заключний інструктаж                                                                                   5хв                                                         
8 Завдання для виконання дома                                                                       3хв.
9 Закінчення уроку, прибирання робочих місць                                             5хв                                                                                                            
Хід уроку.
І Організаційна частина.
Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація і перевірка готовності  учнів до роботи, створення позитивної емоційної атмосфери.
 
ІІ Перевірка раніше вивченого матеріалу.
Методи: фронтальне опитування.
Форми організації навчальної діяльності : фронтальна.
Запитання для фронтального опитування:
1.Назвіть призначення токарних верстатів.
2. Назвіть основні складові елементи СТД-120.
3. Що служить опорою для інструменту під час роботи на СТД-120? опорою для інструменту-120СТД-!"
4. Який інструмент застосовують при точінні?
5. Яких основних правил безпечної роботи треба дотримуватись на токарному верстаті?
Аналіз, коригування, узагальнення та оцінювання знань, умінь учнів.
 
III Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
Тема уроку: «Обробка циліндричних і конічних поверхонь»
Мета: познайомитись з прийомами кріплення заготовки, сформувати вміння працювати реєром та мейселем, продовжувати виготовлення виробу- вішалка для рушників.
Сьогодні на уроці ми будемо вчитись готувати до роботи та кріпити заготовку, а також спробуємо безпосередньо попрацювати на верстаті. В процесі практичної роботи ми з вами  будемо застосовувати знання, які ви всі одержали на попередніх заняттях та в попередніх класах.
   Ця тема є дуже потрібною, адже ви навчитесь працювати на токарному верстаті і у майбутньому зможете виготовляти прекрасні вироби з допомогою операції точіння.
ІV Викладення нового матеріалу
Методи: розповідь з елементами пояснення.
Основні поняття: реєр, мейсель.
План
1.Підготовка заготовки для точіння.
2.Закріплення заготовки
3. Прийоми роботи стамесками
1. Підготовка заготовки для точіння
Деревина для токарних робіт повинна бути добре просушеною ( 12-20% вологості), не мати сучків, тріщин, гнилі і інших вад.
  Звичайно заготовка має форму бруска з квадратним перерізом. Тому її слід підготувати для кріплення в центрах верстата. Спочатку розмічають на торцях заготовки її центр. Потім торець, який йде на передню бабку, пропилюють по лінії розмітки на глибину 6…8 мм, щоб не розколоти заготовку при кріпленні. Інший торець в точці перетину ліній розмітки злегка накернюють або наколюють шилом.
2. Закріплення заготовки
 Перед обробкою на токарному верстаті закріплюють заготовку і підручник. Отримавши дозвіл вчителя, вмикають верстат. Через 30с його вимикають і знімають заготовку. Виямку від центра пінолі злегка змащують густим мастилом (вазеліном, салідолом …), щоб зменшити тертя заготовки об центр. Після цього заготовку знову закріплюють на верстаті і проводять обробку.
3. Прийоми роботи стамесками
Різцями для токарної обробки деревини є стамески. В залежності від призначення стамески мають різну форму. Чорнову обробку виконують напівкруглою стамескою- реєром. Реєр тримають правою рукою за кінець ручки, а лівою притискують його до підручника і обережно наближають реєр до обертаючоїсь заготовки, поки лезо не почне знімати стружку. Реєр переміщують вдовж опорної лінійки підручника вліво і знімають першу стружку товщиною 1…2 мм. Знімати більш товсту стружку не рекомендується, так як реєр буде вібрувати, а заготовка може вирватись. Потім знімають другу, третю і наступні стружки, поки заготовка не отримає циліндричної форми. Стамеску переміщують відповідно вліво і вправо. Переміщуючи стамеску вліво, її нахиляють так, щоб працювала ліва частина леза, а переміщуючи вправо, тримають так, щоб працювала права частина леза. Так менше затуплюється інструмент, а поверхня виходить більш чистою.
При роботі на токарному верстаті слід стояти прямо, рівномірно опираючись на обидві ноги, причому ліва нога повинна бути трохи попереду. Обидві руки одночасно рухаються вліво і вправо, переміщуючи стамеску, а корпус тіла залишається нерухомим. Після чорнової обробки поверхні повинні бути рівними, без глибоких виямок  і вирваних ділянок деревини.
  Для чистового точіння використовують плоску стамеску зі скошеним лезом- мейсель. Мейсель утримують так, як і реєр. Тупий кут мейселя направляють в сторону руху, а ріжучу кромку розташовують приблизно під кутом 40º до осі обертання заготовки. Стружку зрізають не не всім лезом, а його серединою і нижньою частиною. Припуск на чистову обробку дають 1,5…2мм.
 Мейселем підрізають торці і відрізають готову деталь. При цьому спочатку намічають лінію, по якій торцюють виріб. Стамеску ставлять на підручник гострим кутом вниз і злегка дотикаються оброблюваної поверхні. Потім відводять стамеску в сторону припуску і підрізають торець. Стамеску ставлять під кутом до осі обертання, щоб поверхня фаски була перпендикулярна до осі обертання деталі. Щоб стамеска легко заходила в тіло заготовки, частину матеріалу зі сторони припуску поступово зрізують на конус. Послідовно повторюючи ці прийоми, торцюють до тих пір, поки діаметр шийки не досягне 8…10 мм. Потім виріб знімають з верстата і стамескою зрізують залишившусь шийку.
  Конічні поверхні обточують так же, як і циліндричні, але підручник повертають на необхідний кут до осі обертання заготовки.
 
 
V Вступний інструктаж
Назва практичної роботи:  Виготовлення вішалки для рушників
 Мета: розпочати роботу над виготовленням вішалки для рушників
Перевірка  правильності  засвоєння  практичних  прийомів  і способів Класу задаються запитання, а відповіді підсумовуються вчителем у правильне визначення.
Запитання до класу:                                                                                      
1.Як називається стамеска зі скошеним лезом?
2.Як називається стамеска з напівкруглим лезом?
3.Назвіть основні етапи підготовки заготовки до точіння.
4.Яку деревину слід брати для точіння?
Ознайомлення з вимогами Виріб по-перше має бути повністю завершений, тобто всі складові частини мають бути завершені і зібрані в єдину конструкцію. Оцінка буде виставлятись за такими вимогами: цілісність, завершеність, правильність, надійність, естетичне оформлення (різьба, фарбування, випалювання). Оскільки верстатів на всіх не вистачає то клас буде розподілений на групи потри чоловіка, які будуть працювати за верстатом, інші учні будуть виготовляти в цей час деталі, які не потребують обробки на токарному верстаті. Оцінка буде виставлятись на кожному уроці за виконану роботу, а в кінці виготовлення буде виставлена оцінка за виріб вцілому. Цією оцінкою ви можете покращити попередні оцінки, якщо виріб буде відповідати озвученим раніше вимогам.
Пояснення і показ прийомів та способів виконання нових операцій і трудових дій (в робочому темпі, розчленовано у повільному темпі з поясненням всіх дій і рухів, знову в робочому темпі);
(Вчитель креслить  на дошці робоче креслення вішалки для рушників. По ходу вступного інструктажу пояснюється кожний пункт процесу). Вам всім одна на двох буде видана дошка шириною 95 мм і довжиною 600 мм. Цієї дошки має вистачити на два вироби. Дошку ви поділяєте на 6 рівних частин- по три частини на кожного. Розпилюєте дошку по лінії розмітки, а торці оброблюєте шліфувальною шкіркою. Також ви отримаєте планку товщиною 20 мм. Вам потрібно дві такі планки(зверніть увагу на креслення). Відпилюємо такі планки у відповідності до креслення. Далі ми будемо виготовляти деталі на токарному верстаті. Нам потрібно три однакові деталі на один виріб. Точіння проводимо у тому ж порядку, що й під час демонстрації. Кожен з вас приступаючи до роботи на токарному верстаті отримає заготовку, яку треба спочатку розмітити та запиляти сторону під передню бабку, потім заготовці надають восьмигранної форми за допомогою рубанка. Закріплюємо заготовку і проводимо точіння. Необхідно виготовити три однакові деталі на токарному верстаті. Після виготовлення всіх деталей збираємо виріб у відповідністю з кресленням. Для кріплення використовуємо цвяхи та клей.( Учням пропонується дати відповіді на незрозумілі їм питанням)
Повідомлення вказівок про підготовку до роботи. Вчитель говорить, щодо початку роботи кожен має отримати заготовку, а також інструмент у залежності від того, хто яку деталь буде виготовляти в першу чергу.
Повідомлення про норми часу і норми виробітку  На виготовлення виробу вам буде відведено 3 уроки, але оцінка буде виставлятись за кожне заняття. За цей  час ви маєте виготовити всі складові деталі, зібрати виріб і прикрасити його різьбою або за допомогою випалювача чи фарб.
 
VІ Самостійна практична робота учнів і поточне                               
інструктування вчителя
     А. Самостійна робота учнів.
1) зміст роботи учнів- виготовлення вішалки для рушників  
2)  форма організації праці учнів -індивідуальна                                                                              
Після закінчення вступного інструктажу учні приступають до розробки технічної карти. Вчитель переміщуючись між рядами контролює роботу учнів і зупиняючись біля окремих дітей, яким щось незрозуміло проводить поточний інструктаж.
 Б. Інструктаж вчителя:
1)форма проведення -індивідуальна
2)зміст цільових обходів робочих місць учнів: 1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;
2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів;
3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;
3) прийняття і оцінка робіт учнів.
У разі системних помилок у роботі учнів або нерозуміння більшістю конкретного етапу чи роботи по розробці вцілому вчитель зупиняє роботу всіх учнів і проводить поточний інструктаж для всього класу. Потім учні повертаються до розробки технічної карти.
  Після закінчення роботи вчитель проводить заключний інструктаж.
 
VІ Заключний інструктаж
1) підведення підсумків практичної роботи;
2)повідомлення оцінок ;
3)відзначення кращих робіт і їх демонстрація;
4)аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботі учнів;
 
VІІІ Завдання для виконання вдома.
Вивчити конспект, продовжувати роботу над виготовленням вішалки для рушників.
ІX Закінчення уроку, прибирання робочих місць.
Підведення підсумків уроку, аналіз позитивних і негативних моментів у роботі учнів, пояснення шляхів усунення недоліків.
-          Діти сьогодні ми з вами на уроці розглянули  токарний верстат для обробки деревини, познайомились з прийомами роботи на ньому, почали виготовлення вішалки для рушників, яке продовжимо на наступному занятті;
Приведення в порядок робочих місць.
 
 
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (12.04.2009)
Просмотров: 3318 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz