Среда, 01.05.2024, 12:59
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: Оздоблення виробів з металу.
 
Тема: Оздоблення виробів з металу.
 
Мета: 1) Навчальна: ознайомити учнів з нікелюванням, цинкуванням, ґрунтовкою, шпаклівкою і фарбуванням виробів з металу. Ознайомлення з притиранням, пастами притирання, а так само з наждаковим папером.
2) Розвиваюча: розвивати в дітей поняття про захист металу від корозії
3) Виховна: виховувати любов до праці і дбайливе відношення до шкільного майна.
Устаткування: набір хромованих, нікельованих, цинкованих і пофарбованих виробів. Набір наждакового папера і шліфувальних паст.
Тип уроку: комбінований.
Література:
1.     Тхоржевський Д.О. “Методика трудового і професійного навчання та викладання загально технічних дисциплін” К.: Вища шк., 1992.-334 с.
2.     Бешенков А.К. “Трудове навчання – 8 клас” М.: Просвещение, 1989.
3.     Скакун В.А. “Посібник з навчання слюсарній справі” М.:Вища школа, 1997.
4.     Макиенко Н.И. “Практичні роботи зі слюсарної справи” М.: Вища школа, 1982.
 
План уроку
№ п/п
Етапи уроку
Час, хв.
Організаційно-методичні вказівки
1
Організаційна частина
1-3
 
2
Оголошення теми уроку
1-2
 
3
Повторення вивченого
5-7
Фронтальне опитування
Робота з картками
4
Вивчення нового матеріалу, демонстрація
15-20
Використання наочності, розповідь
5
Закріплення нових знань
5-7
Фронтальне опитування
6
Підведення підсумків уроку
3-5
 
7
Домашнє завдання
2-3
 
 
 
 
 
Хід уроку.
1.     Організаційна частина.
Перевірка присутніх.
2.    Оголошення теми уроку - Оздоблення виробів з металу
3.    Повторення вивченого матеріалу.
Ø    Що називається свердлінням?
Ø    Який інструмент використовують при свердленні отворів?
Ø    З яких частин складається спіральне свердло?
Ø    Які свердла крім спіральних ви ще знаєте?
Ø    Для свердління, яких матеріалів використовують свердла з победітовими наконечниками?
Ø    Яка послідовність дій при свердлінні?
Ø    Повторіть техніку безпеки?
4.    Вивчення нового матеріалу.
Сьогоднішній урок почнемо з таких питань:
? Що ви розумієте під обробкою виробів?
? Якими інструментами ми обробляємо вироби з металу?
Але крім перерахованих вами інструментів, використовуваних для більш грубої обробки виробів з металу, застосовують і інші. Це наждакові папери і порошки чи пасти для шліфування.
         Шліфуванням – називається процес одержання гладкої і рівної поверхні (з високою точністю і чистотою поверхні) за допомогою шліфувального інструмента.
         Наждаковий папір – це є абразивний матеріал нанесений на спеціальну основу. Ця основа може бути паперова чи матер'яна.
         Так само наждаковий папір класифікується по розміру абразивного матеріалу. Можна виділити 4 групи:
-         Груба – номера 6, 5, 4.
-         Середня – 3, 2.
-         Дрібна – 1, 0.
-         Оздоблювальна – 00, 000.
Для шліфування наждаковим папером його найчастіше кріплять на дерев'яний брусок, для того, що б створити площину обробки.
Серед притирочних чи шліфувальних паст найбільше часто використовують пасту Гойя. Яка також буває з різними розмірами абразивного матеріалу. Її можна відрізнити за кольором. Паста, що має білуватий колір має самий великий розмір абразивного матеріалу, потім йде зелена паста, а потім сірувата із самі маленькими частками абразивного матеріалу.
Цю пасту наносять на матеріал, що кріпиться до плоского бруска й і тільки тоді починають обробляти поверхню.
 
Велика частина деталей піддається хімічному впливу навколишнього середовища – повітря, води, пари й ін., через це на їхні поверхні утворюються оксиди металів (іржа), цей процес окислювання і називають корозією.
Різні метали і сплави мають різну стійкість проти корозії.
Платина, золото і срібло – метали, що не піддаються корозії і тому називають їх шляхетними металами.
Високу антикорозійну стійкість мають такі метали, як хром, нікель, алюміній, цинк і ін.
Такі метали, як залізо і магній, і їхні сплави, мають погану корозійну стійкість, а метали натрій, калій дуже нестійкі проти дії корозії і тому в звичайному середовищі вони непридатні для технічних цілей.
Деталі, виготовлені з конструкційних сталей і чавуна, вимагають захисту від корозії.
Основними способами захисту металів і сплавів від корозії є: легування, покриття оксидними плівками, нанесення металевих і неметалевих покрить.
Захист легуванням полягає в тім, що до складу сталі чи чавуну в процесі плавлення вводять легуючі елементи: нікель, хром і ін., що збільшують стійкість сплаву проти корозії. Такий спосіб застосовують при виготовленні нержавіючої сталі, з яким виготовляють столовий посуд і ін.
Хромування – процес насичення поверхневого шару сталі хромом для підвищення поверхневої твердості, стійкості проти спрацьовування і жаростійкості. Таке хромування, здійснюється за допомогою процесу – дифузії.
Азотування – процес насичення поверхневого шару сталі азотом при температурі 500-600ºС в аміаку, що розкладається. Азотують у більшості леговані сталі, у яких міститься хром і алюміній. Такі поверхні мають високу твердість.
Нікелюванням – називається процес нанесення на поверхню металу тонкого шару нікелю, що збільшує стійкість від корозії.
Цинкуванням – називається процес покриття тонким шаром цинку поверхневого шару матеріалу. (дахове залізо).
Але найбільше часто для захисту від корозії застосовують фарбування. Фарбуванням – називається процес нанесення фарби на металевий матеріал.
Перед фарбуванням металу його ґрунтують, шпаклюють, це роблять для того, що б спочатку вирівняти поверхню, що фарбується, і забезпечити найкращу поверхню перед фарбуванням, щоб фарба рівно лягала, та мала однаковий колір і не відпадала.
5. Закріплення нових знань.
Сьогодні на уроці ми познайомилися з наждаковим папером, пастами для шліфування видами захисту матеріалів від корозії.
Ø     Що таке наждаковий папір?
Ø     На якій основі буває абразивний матеріал?
Ø     Класифікація наждакового папера по розміру абразивного матеріалу?
Ø     Як правильно користатися пастами і наждаковими паперами при поліруванні і шліфуванні?
Ø     Що ми розуміємо під хіміко-термічною обробкою?
Ø     Що називають хромуванням, нікелюванням, цинкуванням, азотуванням?
Ø     Що таке леговані метали?
Ø     Для чого фарбують виріб?
Ø     Навіщо ґрунтують і шпаклюють поверхні перед фарбуванням?
6. Підведення підсумків уроку:
Ø     Що нового ви довідалися на сьогоднішньому уроці?
Ø     Яке практичне застосування має дана тема?
7. Домашнє завдання
Вивчити конспект. Знайти додатковий матеріал по даній темі.
 
Учитель____________________________
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (12.04.2009)
Просмотров: 5243 | Рейтинг: 3.0/4
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz