Среда, 01.05.2024, 11:47
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: Поняття про електромагніт. Вивчення будови електромагніту.
План-конспект уроку з трудового навчання
Клас: 8 клас
Тема: Поняття про електромагніт. Вивчення будови електромагніту.
Мета:
Навчальна: систематизувати знання про призначення та особливості використання електромагніту , ознайомити з роботою електромагніту; сформувати вміння складати електромагніт з деталей “Електроконструктора”;
Виховна: виховувати творче ставлення до праці, охайність, вимогливість до себе;
Розвиваюча: розвивати координацію рухів рук, окомір.
Тип уроку: комбінований.
Час: 90 хвилин.
Дата проведення: 6.10.05
План.
I.                                 Організаційна частина                                                                         2 хв.
II.                            Повторення раніше вивченого матеріалу                                           5хв.
III.                       Вивчення нового матеріалу                                                                 10 хв.
IV.                           Закріплення нових знань                                                                    5 хв.
V.                                Вступний інструктаж                                                                    10 хв.
VI.                           Самостійна практична робота учнів і інструктаж вчителя.            50 хв.
VII.                      Заключний інструктаж.                                                                      5 хв.
VIII.                 Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими.   Зхв.
Хід уроку.
Організаційна частина.
(Привітання з класом. Перевірка присутніх. Оголошення теми уроку.)
Сьогодні на занятті ми з вами ознайомимось з  будовою та призначенням електромагніту. А також ви складете електромагніт  з деталей “Електорконструктора”. За дану роботу вам будуть виставлені оцінки.
Повторення раніше вивченого матеріалу.
а) Перевірка виконання домашнього завдання у робочих зошитах.
б) Робота на дошці (2 учні)
в) Запитання для фронтального опитування.
1. Яку зображення називають розрізом?
2. Які види розрізів ви знаєте ?
3. Для чого застосовуються розрізи ?
4. Як позначити розріз на кресленні?
5. Назвіть основні умовні позначення на кресленні?
6. Для чого їх застосовують?
Викладення нового матеріалу та вступний інструктаж.
Методи: бесіда з елементами пояснення, спостереження.
Тема: (Записано на дошці) Поняття про електромагніт. Вивчення будови електромагніту.
Вам доводилось спостерігати, як магніт притягає невеликі сталеві предмети: цвяхи, голки, стружки. Такою ж властивістю володіє і провідник, якщо по ньому йде електричний струм. Щоб значно підсилити цю властивість, потрібно провід намотати у вигляді котушки, а усередині неї помістити сталевий сердечник. Цей пристрій називається електромагнітом (показую на плакаті і на модель електромагніту). Його умовне зображення на електричних схемах зображається у вигляді спіралі та рисочкою згори (Показую на дошці). Електромагніти широко застосовуються в техніці: в підіймальних кранах, электродзвониках, різних автоматах і реле, електродвигунах, телефоні, телеграфі.
У залежності від призначення електромагніти виготовляють різних розмірів і форм.
На малюнку зображені деякі пристрої, що містять електромагніт. На уроках праці та фізики ви познайомитеся з моделями цих пристроїв, довідаєтеся про їх будову і принцип дії, навчитеся їх збирати, випробувати, читати електричні схеми.
Коли електричний струм проходить у провіднику, то навколо провідника виникає магнітне поле. Виявити це поле можна за допомогою стальних ошурків чи магнітної стрілки. Сила притягування залежить від розмірів провідника тому, щоб збільшити довжину, його намотують на котушку. Чим більше витків, тим сильніше магнітне поле котушки, бо кожний виток має своє магнітне поле. Магнітне поле котушки підсилюється, якщо в неї вставити стальне осердя.
Котушка ізольованого проводу, по якому проходить струм, із стальним осердям називати елекелектромагнітом. Сила    притягання електромагніту збільшується із збільшенням сили електричного   струму. Електромагніт   притягує лише чорні метали.
 
Закріплення нових знань.
А тепер дайте відповіді на мої питання.
1.   Що являє собою електромагніт?
2.     Де використовують електромагніт? Наведіть приклади.
3.      Як можна змінювати силу притягання електромагніта?
Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя.
1)  форма проведення — бригадна;
2)            зміст цільових обходів робочих місць учнів:
Учням  на  кожну  бригаду  роздається  завдання. Дивись додаток 1.
1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку
роботи;
2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій,
рухів і якості виробів;
3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;
4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов і т. д. Постійна
перевірка   виконання   учнями   правил   безпеки   праці   і виробничої
санітарії;
3) прийняття і оцінка робіт учнів.
Заключний інструктаж.
Сьогодні ми з вами ознайомились з електромагнітом  його будовою  та галузями застосування.   Ви   добре підготувались до заняття, тому отримаєте відповідні оцінки (Повідомлення оцінок за урок).
Повідомлення домашнього завдання.
(Записати на дошці домашнє завдання, при необхідності -    з додатковим поясненням)
Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими.
Додаток 1
ЛАБОРАТОРНА        РОБОТА.        СКЛАДАННЯ        (ВИГОТОВЛЕННЯ) ЕЛЕКТРОМАГНІТА
Обладнання: дві котушки з різною кількістю витків (два відрімиї ізольованого проводу марки ПЕЛ завдовжки (1 і 2 м), стальні осердя (два цвяхи завдовжки 50—60 мм), мідні та алюмінієві осердя, дві батареї, вимикич магнітна стрілка, ошурки із сталі, міді, алюмінію, панелі (100x150 мм) і розрахунку на кожного учня.
Завдання 1. Змонтуйте (намотайте на цвях провід завдовжки 1 мі електромагніт за схемою (рис. 90) і перевірте його дію. Визначте, які частини має електромагніт.
Завдання 2. Вийміть осердя, ввімкніть електричний струм і встановім, наявність магнітного поля навколо котушки. Зробіть висновок про силу притягання котушки без стального осердя.
Завдання 3. Вставте по черзі мідне й алюмінієве осердя (намотайте на мідне або алюмінієве осердя провід завдовжки 1 м) та перевірте їх дію на стальні ошурки. Зробіть висновок.
Завдання 4. До електромагніту із стальним осердям піднести по черзі міді 11 й алюмінієві ошурки. Зробіть висновок.
Завдання 5. Визначте дію електромагніта, ввімкнувши в електричне коло котушку з більшою кількістю витків проводу (намотайте на цвях провід завдовжки 2 м). Порівняйте кількості притягнутих ошурків і зробіть висновок.
Завдання 6. Визначте дію електромагніту залежно від сили струму Ввімкніть по черзі одну і дві батарейки, визначте зміну сили притягування зи кількістю притягнутих ошурків та зробіть висновок.
Висновки з кожного завдання занесіть у таку таблицю:
Складові частини електро­магніта
Дія елек­тромагніта в момент ви­микання
струму
Дія маг­нітного поля котушки без осердя
Дія елек­тромагніта мідним і алюмінієвим осердям
Притягу­вання мідних, алюмінісвих ошурок
Дія елек­тромагніта після збільшення
Дія елек­тромагніта після збіль­шення струму
 
 
 
 
 
 
 
 
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (12.04.2009)
Просмотров: 11451 | Рейтинг: 2.0/6
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz