Среда, 01.05.2024, 12:08
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: Прийоми роботи столярним інструментом під час виготовлення шипових з’єднань.
План-конспект уроку з трудового навчання.
Клас 8                                                                                                        Дата 5.02.07
 
ТЕМА: Прийоми роботи столярним інструментом під час виготовлення шипових з’єднань.
МЕТА:
Навчальна: Узагальнити та систематизувати знання учнів про технологію виготовлення шипового з’єднання. Продовжити формування вмінь необхідних для виконання шипових з’єднань.
Виховна: Виховувати культуру праці, зацікавленість учнів даним видом роботи.
Розвиваюча: Розвивати пам’ять, увагу. Сприяти розвитку точності та координації рухів.
ОБ’ЄКТ ПРАЦІ: Стенд
ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: Плакати («Виготовлення шипових з’єднань» «Прийоми роботи ручним довбальним інструментом»), технологічна карта, роздатковий матеріал.
ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ: Розмічальний інструмент, заготовки, ножівки, долота, стамески, киянки.
ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ: розмічання.
ТИП УРОКУ: комбінований.
 
ПЛАН
 
1.     Організаційна частина..................................................................................2 хв.
2.     Повторення раніше вивченого матеріалу...................................................5 хв.
3.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.......................................................................................................2 хв.
4.     Вивчення нового матеріалу........................................................................15 хв.
5.     Закріплення вивченого матеріалу................................................................4 хв.
6.     Вступний інструктаж …………………………………………………..….6 хв.
7.     Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя..........................................................................................................45 хв.
8.     Заключний інструктаж……………………………………………………..3 хв.
9.     підведення підсумків уроку……………………………………………......3 хв.
10. Прибирання робочих місць і приміщення черговими……………………5 хв.
 
ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
 
1. Організаційна частина(2 хв.)
 
1.     Введення учнів в майстерню після дзвінка
2.     Перевірка присутності учнів за журналом
3.     Перевірка готовності учнів до заняття
4.     Призначення чергових за графіком
5.     Організація робочих місць
 
 
2. Повторення раніше вивченого матеріалу(5 хв.)
Методи: Фронтальна бесіда з елементами розповіді.
 
На минулому уроці ви вивчали процес довбання деревини ручним інструментом.
Давайте згадаємо деякі поняття і правила роботи з ручним довбальним інструментом.
1.     Що називають процесом довбання деревини?
(«Довбання деревини виконують за допомогою ручного інструменту та на верстатах»)
2.     Назвіть відомий вам ручний довбальний інструмент? Його основні елементи? З якого матеріалу їх виготовляють?
(«Незважаючи на свою схожість, долота і стамески застосовують у різних умовах»)
3.     Чим відрізняються долота і стамески? Коли їх застосовують?
Під час роботи довбальним інструментом необхідно постійно перевіряти його гостроту. Використання добре загостреного інструменту підвищує якість і продуктивність праці.»)
4.     Назвіть особливості заточування ручного довбального інструменту?
При необережній роботі з добре заточеним інструментом можна отримати травму.»)
5.     Розкажіть правила техніки безпеки роботи з ручним довбальним інструментом?
(Забороняється різати в напрямі підтримуючої руки, на себе, у висячому положенні з упором деталі в груди, а також коли заготовка лежить на колінах. Не можна тримати стамеску на краю верстата).
Аналіз, коригування, узагальнення та оцінювання знань і умінь учнів.
 
3. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів(1 хв.)
Методи: розповідь.
 
ТЕМА: Виготовлення шипових з’єднань.
МЕТА: Формування вмінь необхідних для виконання шипового з’єднання.
Сьогодні ви ознайомитесь з особливостями процесів розмічання, запилювання та довбання. Вміння правильно виконувати ці процеси стане вам у нагоді в ході роботи на цьому і на наступних уроках трудового навчання, а також у повсякденному житті.
 
4. Викладення нового матеріалу(15 хв.)
Методи: бесіда з елементами пояснення, спостереження, демонстрація.
 
Перш ніж перейти до вивчення правил роботи ручним довбальним інструментом, ми розглянемо особливості тих операцій виконання яких знадобиться нам при виготовленні стендів.
(«Які операції ми будемо виконувати?»)
                   I.      Розмітка
1)    Перевірити розміри заготовки
2)    Визначити товщину шипа
S1 = 0.4*S0;
S2 = (S0-S1)/2
S0 Товщина бруска
S1 Товщина шипа
S2 Ширина заплечиків
3)    Розмітка довжини шипа і глибини провушин
(«Як їх визначити?»)
4)    Розмітка товщини шипа і ширини провушин
                II.      Запилювання
Для запилювання шипів і провушин використовують дрібнозубу ножівку.
При запилюванні провушин полотно пилки має проходити з внутрішньої сторони лінії розмітки, а при запилюванні шипів – з зовнішньої. Заплечики у шипа запилюють під кутом 2-50.
             III.      Довбання
Основна частина роботи виконується долотом. Довжина робочої частини якого повинна бути рівною ширині провушини.
Довбання виконують на підкладній дошці. Долото, утримуючи за ручку лівою рукою, ставлять вертикально, лезом паралельно лінії розмітки відступив від неї на 1 мм.,. Фаска має бути спрямована в стогону провушини. Удар киянкою по ручці долота наносять вздовж її осі. Після цього відступають від лінії розмітки на 5-7 мм., знову наносять удар по долоту, нахилив його підрізають і сколюють шар деревини. Повторюючи ці операції продовбують до половини товщини заготовки. Потім перевертають її додовбують іншу частину провушини.
Підгонку шипів і провушин завершують за допомогою стамески, утримуючи ручку правою рукою і натискаючи на її торець, а лівою за стержень спрямовуючи стамеску.
В ході підгонки , заготовку закріпляють в затискному пристрої, у випадку коли заготовка задовга то цю операцію виконують сидячі на ній.
 
5. Закріплення вивченого матеріалу(4 хв.)
 
a.      Як визначити товщину шипа? Ширину за плечиків?
b.     Яка послідовність розмітки шипового з’єднання?
c.     Які особливості запилювання шипів? Провушин? Заплечиків?
d.     Назвіть правила роботи долотом. Стамескою.
 
6. Вступний інструктаж(5 хв.)
Методи: Розповідь, пояснення, демонстрація.
 
Зараз ви продовжите виготовлення стендів.
Кожен з вас займає робоче місце, де необхідно прибрати все зайве. На занятті нам буде необхідні: олівець, лінійка, кутник, ножівка, долото, стамеска, киянка.
Сьогодні ми продовжимо розмічати шипи на розпорках стендів.
Нагадаю, що спочатку ми беремо три заготовки і прикладаємо їх одна до одної, обираємо базову поверхню і за допомогою кутника проводимо базову лінію від якої ми і будемо проставляти всі розміри. Після чого не роз’єднуючи заготовки відкладаємо необхідну нам довжину (750). Беремо кутник і проводимо крайню лінію. Потім за допомогою кутника розмічаємо кожну сторону заготовки окремо.
Наступним етапом вашої роботи буде розмітка висоти шипів, вона дорівнюватиме товщині стійок. Визначивши її відкладаємо цей розмір від граничних ліній розмітки, обов’язково в середину. Користуючись кутником переносимо лінії розмітки на кожну сторону заготовки.
Слідуючим етапом роботи буде запилювання шипів ножівкою. Нагадую, що шипи запилюють по зовнішній стороні розмітки, а провушини по внутрішній
 
Ваша робота на уроці буде оцінюватись за такими критеріями:
-         Правильність виконання операцій.
-         Відповідність розмірів виробу розмірам на кресленні.
-         Якість обробленої поверхні.
-         Дотримання правил безпеки.
 
7. Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя(35 хв.)
 
1.     Самостійна робота учнів.
а)     Зміст роботи полягає у виготовленні виробу за документацією.
б)    Форма організації учнів - групова
2.     Поточний інструктаж.
а)     Форма проведення – індивідуальна, групова.
б)    Цільові обходи робочих місць учнів.
1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початок роботи;
2-й обхід: перевірка правильності виконання розмітки;
3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;
4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов тощо.
Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки правил виробничої санітарії;
 
8. Заключний інструктаж(3 хв.)
 
1.     Підведення підсумків практичної роботи.
2.     Повідомлення оцінок їх обґрунтування.
3.     Відзначення кращих робіт їх демонстрація.
4.     Аналіз характерних помилок і недоліків у роботі учнів.
5.     Загальна характеристика заняття.
 
9. Підведення підсумків уроку(3 хв.)
 
Вивчити теоретичний матеріал за конспектом.
 
10. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими(5 хв.)
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (12.04.2009)
Просмотров: 4113 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz