Среда, 01.05.2024, 04:20
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

ТЕМА: Процес довбання деревини. Долота і стамески.
План-конспект уроку з трудового навчання.
Клас 8                                                                                                        Дата 29.01.07
 
ТЕМА: Процес довбання деревини. Долота і стамески.
МЕТА:
Навчальна: Сформувати знання про процес довбання деревини, про будову інструментів і пристроїв, необхідних для виконання даної операції. Продовжити формувати умінь розмічати і різати ножівкою.
Виховна: Виховувати культуру праці, відповідальне та бережливе ставлення до інструменту та обладнання.
Розвиваюча: Розвивати здатність до узагальнення та порівняння. Сприяти розвитку точності та координації рухів.
ОБ’ЄКТ ПРАЦІ: Стенд
ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: Плакати («.Шипові з’єднання» «Ручний довбальний інструмент»), технологічна карта, роздатковий матеріал.
ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ: Розмічальний інструмент, заготовки.
ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ: розмічання.
ТИП УРОКУ: комбінований.
 
ПЛАН
 
1.     Організаційна частина..................................................................................2 хв.
2.     Повторення раніше вивченого матеріалу...................................................5 хв.
3.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.......................................................................................................2 хв.
4.     Вивчення нового матеріалу........................................................................15 хв.
5.     Закріплення вивченого матеріалу................................................................4 хв.
6.     Вступний інструктаж …………………………………………………..….6 хв.
7.     Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя..........................................................................................................45 хв.
8.     Заключний інструктаж……………………………………………………..3 хв.
9.     підведення підсумків уроку……………………………………………......3 хв.
10. Прибирання робочих місць і приміщення черговими……………………5 хв.
 
 
ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
 
1. Організаційна частина(2 ХВ.)
 
1.     Введення учнів в майстерню після дзвінка
2.     Перевірка присутності учнів за журналом
3.     Перевірка готовності учнів до заняття
4.     Призначення чергових за графіком
5.     Організація робочих місць
 
 
2. Повторення раніше вивченого матеріалу(5 хв.)
Методи: Фронтальна бесіда з елементами розповіді.
 
На минулому уроці ви вивчали технологію виготовлення шипового з’єднання та процес запилювання шипів.
Давайте згадаємо деякі поняття і правила виготовлення шипових з’єднань, а також процесу запилювання шипів.
1.     З яких елементів складається шипове з’єднання?(Шип, провіушина)
2.     Що таке шип? (Виступ на кінці однієї з деталей)
3.     Які заглиблення під шип існують? Чим вони відрізняються одне від одного?(провушина, гніздо)
Як гніздо так і провушина по формі і розмірам повинні відповідати формі і розмірам шипа. Виконання цієї умови забезпечить отримання міцного з’єднання.
4.     Назвіть основні конструкційні елементи шипа?
Заплечики шипа запилюють пилкою під кутом 1-2 градуси, він забезпечує щільне прилягання заплечиків до деталі.
5.     Назвіть типи шипових з’єднань?
(Кутові кінцеві, -серединні, наскрізні, не наскрізні, одинарні, подвійні, з круглим, або плоским шипом.)
При виготовленні виробу необхідно обирати оптимальний вид з’єднання, це дозволить отримати виріб максимальної міцності, якості при мінімальних витратах часу і матеріалів?
6.     Які інструменти використовують для запилювання шипів та провушин?
Шипи запилюють по зовнішній стороні розмітки, а провушини по внутрішній.
7.     Як перевірити правильність виконання шипового зєднання?
(Шип щільно входить у провушину не руйнуючись)
Аналіз, коригування, узагальнення та оцінювання знань і умінь учнів.
 
3. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв.)
Методи: Розповідь, пояснення.
 
ТЕМА: Процес довбання деревини.
МЕТА: Ознайомитись з особливостями процесу довбання деревини, а також з пристроями та інструментами які застосовуються при даному процесі
На цьому уроці ми будемо виготовляти стенди для інформації з техніки безпеки. І вміння користуватись ручним довбальним інструментом стане вам у пригоді не лише на уроках трудового навчання, а і у повсякденному житті.
 
4. Викладення нового матеріалу(15 хв.)
Методи: бесіда з елементами пояснення, спостереження, демонстрація.
 
Щойно прозвучали нові для вас терміни: процес довбання деревини та ручний довбальний інструмент.
(Може хтось знає, що означають ці поняття?)
Обробку деревини ручним довбальним інструментом в ході якої отримують отвори, гнізда, провушини, пази прямокутної форми називають процесом довбання деревини.
До ручного довбального інструменту належать долота та стамески.
Основними їх елементами є:
1)Стержень. Він виготовляється з інструментальної сталі.
2)Рукоятки. Їх виготовляють з деревини твердих порід (клен, бук, граб, береза)
 
Долото
 
Ручний інструмент для видовбування в деревині гнізд і провушин прямокутної форми.
Долото складається зі стержня та рукоятки на вершину якої насаджено металеве кільце, яке запобігає її розколюванню так як в процесі довбання по ручці наносять удари киянкою для того щоб перерізати волокна деревини.
Долота загострюють з однієї сторони під кутом 25-35 градусів. Кут загострення обирають в залежності від твердості породи деревини оброблюваної заготовки.
 
Стамеска
 
Застосовується для довбання гнізд і отворів у тонких деталях і обробки фасонних поверхонь та вирізування невеликих заглиблень.
Стамески бувають плоскі й напівкруглі.
Напівкруглі стамески заточують як по вигнутій так і по випуклій поверхні.
В залежності від призначення стамески гострять під кутом 15-30 градусів.(різання, стругання, довбання)
В ході роботи долотом, або стамескою заготовка має знаходитись, або в затискному пристрої, або на підкладній дошці.
Для того щоб уникнути травм під час роботи ручним довбальним інструментом забороняється різати в напрямку руки, на себе, у підвішеному положенні і з упором деталі в груди, а також коли заготовка лежить на колінах.
Неможна залишати долота і стамески на краю стола або верстака – у розі їх падіння можна дістати травм.
 
5. Закріплення вивченого матеріалу(4 хв.)
Методи: Фронтальне опитування.
 
a.      Назвіть відомий вам ручний довбальний інструмент.
b.     Чим відрізняються долото від стамески.
c.     З якого матеріалу виготовляють стержні і ручки довбального інструменту.
d.     Для чого на ручку долота насаджене кільце.
e.      Чого неможна робити при роботі з ручним довбальним інструментом.
 
6. Вступний інструктаж(6 хв.)
Методи: Розповідь, пояснення.
Зараз ви приступите до розмітки стендів.
На сьогоднішньому уроці ми приступимо до розмічання заготовок, тому приберіть з робочих місць всі зайві речі окрім розмічального інструменту. Зверніть увагу на точність розмітки, бо саме вона є основою успіху виконання роботи.
Першим етапом буде розмічання шипів, потім ви перейдете до виконання провушин.
Після виконання кожного етапу своєї роботи ви повинні представити свої заготовки на перевірку, а вже потім переходити до виконання наступного етапу.
Критерії оцінювання:
-         Правильність виконання операцій.
-         Відповідність розмірів виробу розмірам на кресленні.
 
Сьогодні ми будемо розмічати шипи на розпорках стендів.
 
Кожен з вас займає робоче місце, де необхідно прибрати все зайве. На занятті нам буде необхідні: олівець, лінійка, кутник.
Спочатку ми беремо три заготовки і прикладаємо їх одна до одної, обираємо базову поверхню і за допомогою кутника проводимо базову лінію від якої ми і будемо проставляти всі розміри. Після чого не роз’єднуючи заготовки відкладаємо необхідну нам довжину (750). Беремо кутник і проводимо крайню лінію. Потім за допомогою кутника розмічаємо кожну сторону заготовки окремо.
Наступним етапом вашої роботи буде розмітка висоти шипів, вона дорівнюватиме товщині стійок. Визначивши її відкладаємо цей розмір від граничних ліній розмітки, обов’язково в середину. Користуючись кутником переносимо лінії розмітки на кожну сторону заготовки.
 
7. Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя(45 хв.)
 
1.     Самостійна робота учнів.
а)     Зміст роботи полягає у виготовленні виробу за документацією.
б)    Форма організації учнів - групова
2.     Поточний інструктаж.
а)     Форма проведення – індивідуальна, групова.
б)    Цільові обходи робочих місць учнів.
1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початок роботи;
2-й обхід: перевірка правильності виконання розмітки;
3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;
4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов тощо.
Постійна перевірка виконання учнями правил виробничої санітарії;
 
8. Заключний інструктаж(3 хв.)
 
1.     Підведення підсумків практичної роботи.
2.     Повідомлення оцінок їх обґрунтування.
3.     Відзначення кращих робіт їх демонстрація.
4.     Аналіз характерних помилок і недоліків у роботі учнів.
5.     Загальна характеристика заняття.
 
9. Підведення підсумків уроку(3 хв.)
 
Вивчити теоретичний матеріал за конспектом.
 
10. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими(5 хв.)
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (12.04.2009)
Просмотров: 3098 | Рейтинг: 2.0/1
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz