Понедельник, 29.04.2024, 15:32
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Трудовое обучения

Тема: Креслення. З’єднання деталей. Складальне креслення.
План конспект уроку.
Тема: Креслення. З’єднання деталей. Складальне креслення.
 
Мета: 1)ознайомлення учнів з кресленням з’єднаних деталей, розглянути різьбові з`єднання, види з`єднань;
2) виховувати працелюбність, культуру праці, бережливе ставлення до інструменту .
3)розвивати пам’ять, увагу, окомір.
Методичне забезпечення: картки – завдання для перевірки раніше вивченого матеріалу,
Тип заняття: комбінований урок.
 
План:
1.     Організаційна частина .............................................. 2 – 3 хв.
2.     Повідомлення теми, мети, завдань ................................ 3 хв.
3.     Перевірка раніше вивченого матеріалу....................5 – 8 хв.
4.     Викладення нового матеріалу ...............................12 – 15 хв.
5.     Закріплення нового матеріалу ...................................... 5  хв.
6.     Практична робота............................................................50 хв.
7.     Підведення підсумків ......................................................4 хв.
8.     Домашнє завдання..................................................... 2 – 3 хв.
Хід уроку:
1.Організаційна частина.
Привітання з класом. Перевірка присутніх та їх готовність до уроку. Створення робочої атмосфери, перевірка робочих місць. Зосередження учнів на роботі яку плануємо провести.
2.Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
Тема: Креслення. З’єднання деталей. Складальне креслення. (записується на дошці).
Мета: ознайомлення учнів з кресленням з’єднаних деталей, розглянути різьбові з`єднання, види з`єднань;
     3.Перевірка раніше вивченого матеріалу (робота на картках додаток 1):
1.     що називають проекцією ?( це процес побудови проекцію предмета).
2.     які  бувають види проекціювання ?( центральне, паралельне, прямокутне: проціювання на 1,2,3 площіни).
4.Викладення нового матеріалу (пояснення, бесіда, наочність).
Типові з`єднання деталей.
Діти, можливо хтось з вас знає, які існують види з’єднань деталей? З розвитком техніки найпростіші з'єднання деталей удосконалювалися.
З'єднання, які часто зустрічаються в механізмах різних машин, називаються типовими. Ними користуються, створюючи верстати, автоматичні лінії тощо.
Застосування типових з'єднань значно по­легшує конструювання й виготовлення ма­шин. У кресленні часто доводиться мати спра­ву із зображенням типових з'єднань деталей. Деякі з них показано на рис. 237.
Види з'єднань деталей.
 З'єднання де­талей поділяються на рознімні й нерознімні. Як ви гадаєте, чому вони так називаються?
До рознімних з'єднань належать такі, які можна розібрати, не руйнуючи деталей, що входять до їх складу.
Нерознімні з'єднання не можна розібрати, не зруйнувавши деталі.
У техніці застосовують такі основні з'єднання деталей (рис. 237): болтове, шпилькове, шпонкове, заклепкове, штиф­тове, зварне, гвинтове.
Уважно розгляньте зображення на рис. 237. Що ви бачите на цьому рисунку? Випишіть в один стовпчик назви нерознімних з'єднань, а в другий — рознімних. За назвами з'єднань проставте у дужках літери, якими їх позначено на покажчиках-стрілках.
Стандартні деталі. Вибір розмірів і форм ряду деталей і з'єднань обмежений. Різні типи виробів зведено до певної кількості зразків-стандартів. Які, на вашу думку, деталі легше виготовляти: спеціальні чи стандартизовані?
Державними стандартами визначено, наприклад, форму й розміри деяких кріпильних деталей (штифтів, болтів, гайок), інструмента (свердел, різців) тощо. Це дає змогу виготовляти їх на спеціалізованих підприємствах. В результаті підвищуєть­ся продуктивність праці і знижується вартість виробів.
Складання і читання креслень стандартизованих деталей і з'єднань полегшується, оскільки правила зображення їх визначено відповідними стандартами. Ці правила передбачають ряд спрощень.
Взаємозамінність. Стандартизація створює можливість для взаємозамінності деталей. Державні стандарти мають таблиці, користуючись якими визначають найбільший і найменший граничні розміри. Між цими розмірами може зміню­ватися заданий розмір. Тому деталі, що відповідають стандартам, можуть замінювати одна одну. На цьому ґрунтується організація масового і великосерійного виробництва.
Зіпсовано, наприклад, автомашину: вийшли з ладу кілька гвинтів і гайок, спрацювалися клапани. Біда невелика. Ці деталі стандартизовані. їх можна придбати в магазині. Вони повністю замінять деталі, що вийшли з ладу.
Зображення і позначення різьби
Зображення різьби. Багато деталей мають різьбу, за допомогою якої їх з'єднують, а також здійснюють передачу руху. Найбільш поширена метрична різьба, яка має трикутний профіль з кутом при вершині 60 °.
Різьбу на кресленнях зображують умовно. Це означає, що її на кресленнях показують не такою, як ми її бачимо (рис. 238, а), а креслять спрощено, за правилами, встановленими державними стандартами (рис. 238, б).
На рис. 239 наведено приклад зображення різьби на стержні. По зовнішньому діаметру її зображують суціль­ними товстими лініями як на вигляді спереду, так і на вигляді зліва, а по внутрішньому — суцільною тонкою лінією. При цьому на вигляд зліва по внутрішньому діаметру різьби про­водять дугу, яка приблизно дорівнює 3/4 кола. Цю дугу можна розімкнути у будь-якому місці, але не на осьових лініях. Фаску при цьому не показують.
Зверніть увагу на те, що суцільна тонка лінія на вигляді спереду перетинає лінію межі фаски.
 
Різьбу в отворах, коли її показу­ють як невидиму, зображують штри­ховими лініями (рис. 240). Різьбу в отворі в розрізі (рис. 241) показують суцільними тонкими лініями по зовнішньому діаметру і суцільними товстими — по внутрішньому.
Штриховку різьби в розрізі завжди доводять до суцільної товстої лінії. Межу різьби проводять до лінії зовнішнього діаметра різьби і зобра­жують суцільною товстою лінією (див. рис. 238, б і 241) або штриховкою, якщо різьбу показано як невидиму (рис. 242).
Позначення різьб. Різьби за­лежно від профілю поділяються на такі основні типи (рис. 243): трикут­на, трапецієподібна, упорна та ін. На кресленнях різьби всіх типів зображу­ють однаково. За умовним зображен­ням не можна, визначити, яку різьбу треба нарізати на деталі. Як же Це встановити?
Тип різьби і її основні розміри (діаметр і крок) показують на креслен­нях написом. Цей напис називають позначенням різьби.
Наприклад, запис М50ХІ,5 озна­чає: різьба метрична, зовнішній діа­метр її 50 мм, крок 1,5 мм (малий крок у позначенні наводять, а вели­кий — ні).
Запам'ятайте, що виносні лінії при позначенні різьби треба проводити від зовнішнього, тобто від більшого за роз­міром діаметра
Розрізняють різьби праві і ліві. У випадку лівої різьби додають напис LH після позначення різьби, наприклад: «М24Х2ХЯ».
Болтове з'єднання. Деталі цього з'єднання — болт, гай­ку і шайбу — наведено на рис. 256. Болт — це стержень, який має головку на одному кінці і різьбу на другому. Нагвин­чуючи  на  різьбу  гайку,   затискують  з'єднувані  деталі   між головкою болта і гайкою. Щоб запобігти пошкодженню де­талей, під гайку підкладають шайбу — диск з циліндрич­ним отвором у центрі. Розглянемо разом приклад визначення відносних розмірів для бол­тового з'єднання з різьбою М20 (d=20 мм).
Діаметр кола, описаного навколо шестикутника, D=2d (2X X 20=40 мм);
висота головки болта h=0,7d (0,7x20=14 мм);
довжина нарізної  частини  l0 2d + 6 (2x20 + 6=46  мм);
висота гайки H=0,8d (0,8X 20=16 мм);
діаметр отвору під болт d= 1,1d (1,1X20 = 22 мм);
діаметр шайби D=2,2d (2,2X20=44 мм);
висота шайби S=0,15d (0,15x20=3 мм).
За цими розмірами креслять болтове з'єднання.
 
5. Закріплення одержаних знань (узагальнення, фронтальне опитування):
1) Які існують з`єднання деталей?
2) Які основні з`єднання деталей?
3) Яка різьба є найбільш поширеною? Назвіть її параметри.
4) Як зображаються та позначаються різьби?
5) Розкрийте поняття взаємозамінності, її значення?
6.Практична робота.
На практичній роботі необхідно буде розрахувати відносні розміри для болтового зєднання.
7.Підведення підсумків.
На сьогоднішньому уроці ми ознайомили учнів з кресленнями з`єднаних деталей, розглянули різьбові з`єднання, види з`єднань;
На основі аналізу роботи учнів вчитель виставляє і оголошує оцінки, відмічає кращих, їх успішність і наполегливість.
8. Домашнє завдання.
Домашнім завданням буде повторити самостійно сьогоднішню тему, за конспектом.
 
Додаток 1
Варіант І
 
рис 1
 
. На рис. 1 даны чертежи А, Б, В и наглядные изображения 1, 2, 3 деталей. Найдите по чертежам деталей их наглядные изображения.
 
Рис 2
На рис 2 даны расположенные в беспорядке изображения детали: в одном ряду — главные виды, в другом — виды сверху, в третьем — виды слева. Из четырех изображений в ряду лишь одно соответствует данной детали. Найдите в каждом ряду соответствующий вид и расположите их, как требует стандарт
 
Варіант ІІ
 
 
 
 
рис 1
На рис. 1 дано 6 чертежей в системе прямоугольных проекций и 6 наглядных изображений деталей.
 
Рис 2
.  На рис.2 приведены чертеж и рисунок технической детали — крышки.
Запишите, какие буквенные обозначения элементов детали на рисунке соответствуют цифровым обозначениям этих же элементов на чертеже. Ответы запишите по такой фор
Категория: Трудовое обучения | Добавил: kipa (10.04.2009)
Просмотров: 14420 | Рейтинг: 2.7/3
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz