Четверг, 02.05.2024, 18:35
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » ОБЖД

ЛЮДИНА В ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ

Тема. ЛЮДИНА В ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ

Мета: дати поняття про сучасні інформаційні системи, засоби масової інформації та комп’ютерні інформаційні системи; пояснити вплив пліток, міфів, маніпулювання та  дезінформації на рівень безпеки людини.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Методи: розповідь, бесіда, ток-шоу, бліц-дискусія, ігрові ситуації, проект.

Основні поняття та терміни: інформаційна система, комп'ютерна інформаційна система, засоби масової інформації, дезінформація, чутки, міфи.

Обладнання: схеми «Передачі засобів інформації», «Інформаційна система», таблиця «Засоби масової інформації».

Хід уроку

I. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

1.     Яку роль у житті сучасної людини відіграє комп'ютер?

2.     Що ви знаєте про засоби масової інформації?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Протягом всієї історії свого існування люди, спілкуючись із природою та між собою, набували знань про навколишній світ і про  себе. Від кількості цих знань, від ефективності їх використання і дедалі більше залежать умови життя і окремих людей і людства вцілому. Навколишній світ складається з речовини й енергії, існує завдяки перетворенням енергії в речовину і навпаки, Дуже вагомою для повноцінного розвитку живих організмів складовою навколишнього світу, яку не можна віднести ні до речовин, ні до енергії, інформація. В сучасному розумінні інформація - це будь-які відомості, які є об'єктом нагромадження, обробки, збереження, передачі)  і використання, або відомості про навколишній світ процеси, що відбуваються у ньому.

Щоб бути використаною суспільством, інформація повинна мати властивості, а саме: корисність, актуальність, достовірність, активність, розпізнаваність, повноту, нематеріальність.

Інформація може носити різноманітний характер і призначатися як для живих організмів, так і для різних машин. Тому існують різні форми подання інформації - у символьному (букви, цифри, знаки, світлові сигнали, сигнали прапорцями, покажчики приладів тощо), текстовому (книги, брошури, газети, журнали тощо), графічному (фо­тографії, картини, креслення, графіки) вигляді.

Матеріальними носіями Інформації є сигнали: звукові, електричні,
магнітні, світлові, механічні тощо. Інформація може бути передану у вигляді неперервних (аналогових) і дискретних (цифрових) сигналів.
Інформація в аналоговому вигляді міняє своє значення поступово.
Прикладом такої інформації можуть бути показники ртутного термометра, годинника зі стрілками, спідометра автомашини. Інформація в дискретному вигляді міняє своє значення з певним кроком. Прикла­дами такої інформації можуть бути показники електронного або цифрового годинника.

Сучасні засоби передачі інформації, якими б складними вони не
були, діють за, простою схемою:

 

Джерело інформації

 

Кодувальний пристрій

 

Декодувальний пристрій

 

Одержувач інформації

 

 

 

Інформація від джерела Інформації надходить до передавача, що зазвичай містить кодувальний пристрій, у якому формується повідомлення, яке по каналах зв'язку передається до одержувача,; У декодувальному пристрої приймача одержувача відбувається перетворення повідомлення до вигляду, прийнятного для одержувача інформації. Як канали зв'язку можуть використовуватися комп'ютерні мережі, засоби телекомунікації, а також зовнішні накопичувачі інформації (дискета). Ця схема показує один з процесів, які відбуваюся сучасній інформаційній системі.        

IV. Повідомлення теми уроку та плану викладу навчального матеріалу   

Teма: Людина в інформаційному просторі.

План

1.     Сучасна інформаційна система. Комп'ютерні інформаційні системи. Ток-шоу.

2.     Сучасні засоби масової інформації, їх вплив на безпеку людини

 

V. Засвоєння нових знань     

Ви постійно отримуєте певну інформацію, яка обов’язково вам пригодиться в житті. Протягом всієї історії існування люди, спілкуючись із природою та між собою, набували знань про себе та навколишній світ – теж отримували певну інформацію, яку згодом використовували для покращення свого життя.

Один великий мудрець сказав: «Хто володіє інформацією, той володіє світом». Але людині не потрібна вся інформація, а лише та, яка її цікавить.

… і у великому її потоці дуже важливо не розгубитись.

У нас працює служба інформації, яка зібрала для вас цікаві факти про негативний вплив сучасних інформаційних систем (технологій).

Кореспонденти знайомлять присутніх з цікавими фактами.

Вчені попереджають, що діти, які користуються мобільними телефонами, ризикують мати розлади пам'яті і сну. Причина — в електромагнітному випромінюванні малої інтенсивності, яке проникає у череп дитини Це випромінювання впливає на мозкові ритми, може завдати шкоди імунній системі дитини, яка перебуває у процесі розвитку.

Справжня сенсація в мережі Інтернет — віртуальна ведуча програми новин. Ананова — так назвали електронне чудо. Віртуальне чудо привабило увагу десятків тисяч клієнтів Інтернету. Поява в електронній  мережі віртуальних персонажів стала, на думку експертів справжньою революцією у галузі світового інформаційного обміну.

Сучасна електроніка краде в людини душу — вважають представиш примітивних племен. Як виявилося, їх страх має підґрунтя. Нещодавно англійська фірма «Брітіш Телеком» повідомила про електронного «ловця душ», який перебуває у стадії розробки. Це мікрочіп, який може зберігати всі спогади людини.

Виявляється, для мозку небезпечний навіть напружений «телефонний день». День телефонних розмов дає таке навантаження, що може статися крововилив у мозок. Фізіологи не в захваті і від звичайних комп'ютерних іграшок. Вони розуміють, що зупинити процес не можна, але попередити про небезпеку необхідно. Ритм нашого життя настільки швидкий, факторів, до дратують, так багато, що захисні сили мозку на межі.

Дітям загрожує віртуальна хвороба, умовно названа «геймоманією». Злякані батьки приводять у кабінети своїх дітей, які перебувають у стані незрозумілого трансу. Діти аморфні і флегматичні, не цікавляться оточенням. Незміцніла психіка дитини, яка постійно грає в комп'ютерні ігри і провадить за монітором багато часу, перебуває на грані реального та віртуального світів і схильна до сприйняття штучного світу як справжнього.

Американські школярі через повсюдну комп'ютеризацію страждають на ожиріння, у них погіршився зір.

- Скажіть будь ласка, які основні напрямки державної політики України в забезпеченні інформаційної безпеки?

Відповіді кореспондентів.

а) сприймання інформації

Інформаційною системою називають сукупність взаємопов’язаних засобів, які здійснюють зберігання та обробку інформації,

Прикладом сучасної інформаційної системи може бути редакція газета або журналу, оснащена комп'ютерною технікою.

Схематично інформаційна система виглядає так –

Апаратна та програмна частина інформаційної  системи

До інформаційної системи дані надходять від джерела інформації. Ці дані надсилаються на зберігання чи зазнають певної обробки і потім передаються споживачеві. Споживачем може бути людина, пристрій або інша інформаційна система. Між споживачем та власне інформаційною системою  може  бути  встановлений  зворотний зв’язок. У цьому разі інформаційна система називається замкненою. Канал зворотного зв'язку є необхідним, якщо потрібно врахувати реакцію споживача на отриману інформацію.       

У сучасних Інформаційних системах обов'язково застосовують комп'ютерну техніку, тому їх також називають інформаційно-обчислювальними системами.

Назвемо апаратні компоненти, що входять до складу інформаційної системи:     

• набір комп'ютерів - використовуються персональні та промислові комп'ютери різних потужностей та конфігурацій, які виконують обробку Інформації, що входить до системи;

вхідні пристрої, клавіатура, різноманітні маніпулятори –  слу­жать для введення інформації та підключаються до комп'ю­ерів;

пристрої виведення (монітори, принтери) –  приєднуються до комп'ютера, служать для виведення інформації; зовнішні накопичувачі (магнітні та оптичні (лазерні) диски) -служать для резервування важливої інформації, а також для перенесення даних з одного комп'ютера на інший, якщо ці комп'ютери не входять до однієї мережі;

комунікаційне обладнання (кабелі, мережні адаптери, моде­ми,   концентратори,   комутатори,   маршрутизотори)  - лінії зв'язку та пристрої, що сполучають комп'ютери між собою;

блоки електричного живлення - забезпечують електричне живлення обладнання інформаційної системи. Необхідною складовою інформаційної системи є програмне забезпечення, яке називають також software (у перекладі «м'який виріб») чи просто «софт». Програмне забезпечення - це набір різноманітних програм, які керують роботою комп'ютера, підтримують діалог з користувачем, обробляють різноманітну інформацію, допомагають створювати нові програми. Програмне-забезпечення поділя­ється на такі категорії:

системні програми (програми операційної системи) - призначені для управління пристроями комп'ютера та обчислювальними процесами;

Інструментальні системи (мови програмування) – призначені для створення нових програм. До цих систем входять різно­манітні мови програмування;

прикладні програми - служать для того, щоб під керуванням операційної системи користувач на комп'ютері міг готувати різноманітні текстові документи, робити інженерні  матема­тичні розрахунки, вести фінансові операції, створювати бази даних у різноманітних галузях, створювати і обробляти гра­фічну продукцію, готувати до друку газети, журнали, книги, перекладати текст з однієї мови на іншу, підключитися до сві­тової мережі Internet, створювати музичні твори, використо­вувати мультимедійні енциклопедії, слухати якісний диктор­ський текст, музику і багато іншого, тобто до них належить програмне забезпечення, що не входить до перших двох ка­тегорій.

Апаратна частина не може виконувати операції з обробки інфор­мації без різноманітних програм, завдяки яким пристрої виконують свої функції. Для забезпечення працездатності комп'ютера і вико­нання певної роботи потрібна сукупність програм, яка створює його програмне забезпечення.

Програмне забезпечення здійснює керування пристроями комп'ютера під час введення, обробки, виведення і зберігання інфо­рмації, створює умови для роботи користувача на комп'ютері тощо. Тобто Відбувається взаємодія апаратної та програмної частин інфо­рмаційної системи.

Наслідком  розвитку обчислювальної техніки стало створення комп’ютерних інформаційних мереж. Комп'ютерна інформаційна мережа - це сукупність взаємопов'язаних та узгоджених апаратних та програмних засобів: комп'ютерів, периферійного обладнання, операційних систем і мережних додатків. Частиною комп'ютерної мережі є також канали зв'язку для передавання даних.

Комп'ютерні інформаційні мережі розрізняють за їхніми масштабами та можливостями. Найменші з них - локальні обчислювальні 1 вони об'єднують невелику кількість комп'ютерів (зазвичай до 100) та існують у рамках однієї організації або підприємства. Такі не­часто використовуються для спільного використання ресурсів -зводів, принтерів, сканерів та іншого дорогого обладнання. Каналами зв'язку в таких мережах є спеціальні кабелі, які забезпечують якість зв'язку та високу швидкість обміну.

Великі підприємства (банки, енергетичні та інвестиційні компанії, засоби масової інформації тощо) зазвичай мають різні віддалені філії, і тому вони зацікавлені в створенні власних корпоративних обчислювальних мереж. Складовими таких мереж є менш локальні мережі окремих підрозділів, які з'єднані між собою телефонними кабелями, радіоканалами, супутниковим зв'язком. Якщо комп'ютери з'єднані у мережу в масштабах регіону країни, йдеться про регіональну обчислювальну мережу. Як лінії зв'язку такої мережі можуть бути використані телефонні лінії або бездовідний супутниковий зв'язок. Регіональні мережі спрямовані, як  на виконання завдань масштабу регіону – Інформаційне забезпечення роботи електроенергетики, транспорту, регіонального достачання; банківських розрахунків тощо.

 

VI.Закріплення та перевірка знань та вмінь учнів

1.     Що таке інформаційна система? За якою схемою вона дів?

2.     Що входить до апаратних компонентів інформаційної системи?

3.     Що таке комп'ютерна Інформаційна мережа?

4.     Що таке масова інформація?

5.     Як поділяються засоби масової інформації?

6.     Що входить до друкованих ЗМІ?

7.     Що е складовою частиною електронних ЗМІ? У

8.     чому перевага і недоліки електронних ЗМІ в порівнянні з друкованими?

9.     Що робить комунікацію масовою?

10. Як дезінформація, чутки, міфи впливають на рівень безпеки людини?

11. Для чого не можуть бути використані ЗМІ в Україні?

12. Для чого забороняється використовувати ЗМІ?

VII. Домашнє завдання

Сучасна інформаційна система. Комп'ютерні інформаційні системи. Сучасні засоби масової інформації. Дезінформація, маніпулю­вання, чутки, міфи їх вплив на рівень безпеки людини.

Категория: ОБЖД | Добавил: kipa (02.06.2008) | Автор: Виктор E W
Просмотров: 11373 | Рейтинг: 3.3/20
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz