Среда, 24.04.2024, 23:03
Приветствую Вас Гость | RSS

План-конспекты уроков для студентов и учителе.

Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1105

Каталог статей

Главная » Статьи » Воспитательная работа

Тема: Час і речі.

Тема:  Час і речі.

Мета: 1)Виховна: виховувати любов до знань роботи з книгами та іншими джерелами отримання інформації.

           2)Навчальна: вчити у прочитаному бачити головне і вміти швидко знайти вірну відповідь на поставлене питання а також логічно мислити при виборі відповідей. Познайомити учнів з історією виникнення цікавих предметів побуту — столових приладів, дзеркал, годинника.

3)Розвиваюча: розширити знання учнів щодо історії та походження предметів, якими ми користуємось в побуті.

Форма проведення: Кафе «Хвилинка»

Місце проведення: кабінет креслення.

Час  проведення: одна година.

 

Етапи підготовки і проведення виховного заходу:

1.     Етап – вибір мети. Мета даного заходу підібрана таким чином, щоб не тільки можна було дати нові знання, але й перевірити вже набуті раніше, але крім цієї основної мети існує й інша – розважальна.

2.     Етап – планування виховного заходу. На даному етапі йде підбір питань для заходу місця і часу проведення підготовка подарунків переможцям.

3.     Етап – організація діяльності учнів. Учні раніше були попереджені про проведення заходу.

4.     Етап – проведення заходу. Захід проводиться в ігровій формі, запитання, що ставлять ведучі присутнім, містять елементи для розвитку логічного мислення учнів, вміння спостерігати та аналізувати.

5.     Етап – підведення підсумків. Після проведення заходу обговорити захід з вчителем, методистом, і з присутніми студентами з метою вивчення успіхів та невдач.


1-й ведучий. Дорогі гості, сьогодні тема нашої зустрічі: «Час і речі». Як ви думаєте, що таке час? На мій погляд, час нерозривно пов'язаний з речами. Речі самі різні, і деколи ми навіть не замислюємося про їх походження.

Хочте, я загадаю загадки про найпростіші речі:

1. Що тепліше — три сорочки, або сорочка потрійної товщини?

(Справа не стільки в самих сорочках, скільки в повітрі, який знаходиться між сорочками. Повітря погано пропускає тепло. Чим більше повітря, тим товстіше повітряне плаття, що захищає наше тіло від холоду. Три сорочки — це три повітряні плаття: одна, хоча і товста, — це тільки одна)

2.   Чи бувають стіни з повітря?

(Подвійна рама, а між ними повітря — і є стіна).

3.   Чому влітку шкідливо носити плаття з шерсті?

(Дуже тепле, якщо змочити — довго сохне)

2-й ведучий. Всі ви знаєте, дорогі гості, що таке піч. Я думаю, багато хто навіть уміє її розтоплювати. А ось спробуйте пояснити, чому дрова тріщать в печі? Чому дим йде в трубу, а не в кімнату? Про речі, які нас оточують, ми знаємо дуже мало.

Кожна річ у нас в кімнаті — це загадка.

3-й ведучий. З чого, як, чому вона зроблена? Чи давно її придумали? Ось і про це поговоримо на нашій зустрічі. У нас на столі вилка і ніж. Вони завжди разом, як брат і сестра. А чи знаєте ви, що ніж, принаймні, на п'ять тисяч літ старше за вилку?

1-й ведучий. Ніж був ще у первісних людей, правда, не залізний, а кам'яний, а вилкою стали користуватися всього 300 літ тому.

2-й ведучий. Дорогі гості, як ви думаєте, чим і як їли за старих часів? (Гості відповідають).

На столі у королів і герцогів не було недоліку в дорогоцінному начинні із золота і срібла. Чого тільки там не було! А однієї речі все-таки не було! Це найзвичайнішої вилки.

3-й ведучий. Їсти тоді руками не соромилися, запускали всі п'ять пальців в загальне блюдо. Та і ножів було трохи — два-три на стіл. Тарілок не було зовсім. Їх замінювали великі скибки хліба. Після обіду ці своєрідні тарілки, просочені м'ясною підливою, кидали собакам.

1-й ведучий. В 1608 році побував в Італії один англієць — Томас Коріант. Під час подорожі він вів щоденник. В щоденнику є такий запис: «Коли італійці їдять м'ясо, вони користуються невеликими вилками із заліза або сталі, а іноді з срібла».

Сценка.

Учні люблять брати участь в інсценуванні. В ході роботи розвивається творче мислення і акторські здібності.

(Дві пані і двоє чоловіків).

Коріант. Пани, подивіться, що за штука у мене в руках!

1-а пані. Цікаво, що ж це?

2-а пані. Яка витончена обробка?     

Коріант. Це італійський інструмент для їжі. 

1-й чоловік. Італійці — великі диваки.

2-й чоловік. Ну що ви, вони дуже винахідливі. А як же ним користуватися?

(Коріант бере вилкою шматочок їжі, вона падає, всі сміються).

2-а ведуча. А яка ж історія дзеркала?

За старих часів, коли скляних дзеркал ще не було, їх замінювали опуклі металеві пластинки з срібла або сплаву міді з оловом.

3-й ведучий. Одну хвилину, я хочу перевірити наших ерудитів. Назвіть мені казки, де герої стикаються з дзеркалом?

Йде вікторина

Відповіді.                  

Казки

1.«Яскраво-червона квіточка».

2.«Королівство кривих дзеркал».

3. «Сніжна королева».

1-й ведучий. В історії речей існувало два дзеркала: сріблясте і ртутне. Років 300 назад їх уміли робити тільки у Венеції.

2-й ведучий. Спосіб виготовлення венеціанці тримали в таємниці. Всі скляні заводи були перекладені на відокремлений острів Мурано. Тільки свобода майстрів була обмежена. Під страхом смерті заборонявся в'їзд в чужі країни. Але французи все ж таки розкрили секрет венеціанських майстрів. Їх придворні пані пудрилися тепер перед новими французькими дзеркалами.

3-й ведучий. Котра година?

1-й ведучий. А у мене годинника немає. Щасливі годинника не спостерігають.

2-й ведучий. Все це правильно, так сказав класик. Але як багато значить в нашому житті ці дві маленькі стрілки. Уявимо собі, що завтра у всьому світі відразу зіпсують весь годинник. Яке страшне безладдя це викличе.

2-й ведучий. На залізницях відбудеться безліч крахів, тому що без розкладу не можна управляти рухом потягів, а розклад без годинника неможливий.

3-й ведучий. В морі кораблі втратять дорогу, тому що жоден капітан не зможе визначити, де знаходиться його корабель.

1-й ведучий. В нашому житті буде маса незручностей.

Наприклад, в школі вчитель математики, захопившись своїм предметом, протримає клас на уроці не 45, а 145 хвилин, поки не зайде у вас розум за розум.

2-й ведучий. Якщо вам надумається піти в театр, то, не маючи годинника, ви можете прийти дуже рано. Або навпаки: ви з'явитеся тільки для того, щоб побачити публіку, що бере одяг з вішалки. Можна ще багато розказувати веселого або сумного.

3-й ведучий. Зараз нам би хотілося оголосити конкурс смішних історій про годинник.

(Групи по інтересах розказують історії).

1-й ведучий. Як не дивно, але книга замінювала людям годинник. Щоб прочитати сторінку, нам потрібно якийсь час. Ви, наприклад, можете сказати, що спатимете через 20 сторінок.

2-й ведучий. Існує історія про брата Августина — ченця Бенедіктінського ордена. Цей чернець був у себе дзвонарем. Щоночі через 3 година після півночі він повинен був ударами дзвону будити братів до заутренею. З вечора він починав читати псалми, і коли доходив до слів: «Псалом Асафов», то біг на дзвіницю. Одного разу він заснув над книгою, а коли прокинувся — сонця вже не було.

3-й ведучий. Все ясно: книга — годинник неточний. Задовго до того, як день був розділений на 12 годин, узнавали час по сонцю. Ми і зараз говоримо: «опівдні», «на заході», «в сутінки». За старих часів люди вирішили іншу нерозв'язну задачу — навчилися міряти час кроками.

1-й ведучий. Дорогі учасники, а хто може сказати, що значить вираз «тінь в 10 кроків»?

(Недалеко від їх будинку стояв пам'ятник, який в молочну погоду відкидав тінь. Вранці тінь довше, а вдень коротше, увечері подовжувалася).

Стовп, яким користувалися, як годинником, називався гномоном.

3-й ведучий. Індійські жебракуючі ченці-факіри вирішили задачу просто і хитромудро. Вони перетворили на годинник звичайну дорожню палицю. Це була не просто палиця, а восьмигранна палиця. Вгорі в кожній грані висвердлений отвір, в який вставлялася маленька паличка. Тінь, падаюча від палички на грань, показувала час.

1-й ведучий. В Греції можна зустріти набагато більш зручний годинник. За переказами, новий винахід прийшов до Греції з Азії, з міста Вавилона. Жителі цього міста навчили греків ділити час на рівні проміжки — годинник. Вони навчили їх будувати перший годинник з циферблатом, але у цього годинника не було однієї дрібниці — стрілець. Циферблат-плита із залізною трикутною пластиною посередині і римські цифри навколо. Стрілки замінювала тінь від пластини.

2-й ведучий. В ходу був також водний годинник і пісочні. Пісочний годинник відомий і у наш час. Хто може розказати про пісочний годинник? За старих часів і в наші дні існував живий будильник. Хто з наших гостей може розказати про живий будильник?

(Півень — живий будильник, перший крик — вночі, другий крик — частіше і швидше — скоро світанок)

3-й ведучий. Був так званий вогненний годинник. Час визначався по кількості згорілого масла в лампі або воску в свічці

1-й ведучий. Хто винайшов годинник з гирями — невідомо. Ймовірно, такий годинник був привезений з сходу. Двигуном в них була гиря. А ось кишенькові годинники винайшов німецький годинний майстер Петро Гемлеті. Найстаріша стрілка в годиннику — годинна. Хвилинна з'явилася в 1700 році. Перші кишенькові годинники були у формі яйця. Їх часто прикрашали емаллю, коштовними каменями.

2-й ведучий. Зараз мені хочеться провести музичний конкурс. Назвіть і заспівайте декілька рядків з пісень про годинник.

Починає кожна група, інша продовжує, але виграє той, хто більше знає пісень.

3-й ведучий. І все-таки я думаю, що всі упевнено, що годинник — найнеобхідніша річ. Я пропоную провести конкурс «Годинник XXI століття».

(Кожна група по інтересах представляє свій годинник)

1-й ведучий. От і все, що ми хотіли вам розказати.

До нової зустрічі. Ми вас чекаємо в нашому кафе.

 

 

Категория: Воспитательная работа | Добавил: kipa (12.04.2009)
Просмотров: 3265 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024
Хостинг от uCoz